اولاف شولتس برای دیدار با شی جینپینگ به چین می‌رود

صدراعظم آلمان قصد دارد حوالی سوم و چهارم نوامبر به چین سفر کرده و مواردی از جمله منافع تجاری و نقض حقوق بشر را به بحث بگذارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، انتظار می‌رود اولاف شولتس در نخستین سفر خود به چین به عنوان صدراعظم آلمان، به دنبال تعیین نقش نامشخص چین در حمله روسیه به اوکراین باشد.

بیشتر بخوانید:

پکن خواستار اتخاذ سیاست منطقی و عملی آلمان در قبال تجارت با چین شد

اقتصاد آلمان با سرعت به سوی وابستگی به چین می رود

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، شولتس همچنین در سفری مجزا به آسیا، قصد دارد ۱۲ تا ۱۴ نوامبر به همراه یک هیئت اقتصادی گسترده به ویتنام و سنگاپور رفته و سپس در ۱۵ و ۱۶ نوامبر در اندونزی در اجلاس سران گروه ۲۰ شرکت کند.

برنامه‌های سفر شولتس بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تغییر شکل استراتژی آلمان در منطقه آسیا-اقیانوس آرام است که با هدف کاهش احتمالی تنش‌های با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین انجام می‌شود. اما این صدراعظم به طور مشخص دیدار با شخص شی جینپینگ برای بهبود روابط را در اولویت خود قرار داده است. شولتس باور دارد که به رغم تفاوت‌ها، اروپا به چین به عنوان یک متحد در مبارزه بین‌المللی با تغییرات اقلیمی نیاز دارد.

دولت آلمان در حال کار بر روی یک استراتژی ملی جدید در قبال چین است که به دنبال کاهش اتکا به دومین اقتصاد قدرتمند جهان، تنوع ‌بخشی به زنجیره تامین و بهبود امنیت است.

چندین دهه درهم‌تنیدگی در دولت‌های آنگلا مرکل و گرهارد شرودر (صدراعظم‌های پیشین آلمان) باعث شده تا چین از نظر مجموع صادرات و واردات، مهم‌ترین شریک تجاری آلمان باشد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *