چین: نیروی محرک رشد اقتصاد جهانی باقی خواهیم ماند

سخنگوی بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین گفت، اقتصاد چین به رغم پیامدهای همه‌گیری کووید-۱۹ و اوضاع دشوار بین‌المللی همچنان پایدار و همچنان نیروی محرکه‌ رشد اقتصاد جهانی است.

 به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سان یلی، سخنگوی بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در آستانه افتتاحیه کنگره ملی حزب کمونیست چین گفت: همه به توسعه اقتصادی چین علاقه‌مند هستند. بر اساس آمار، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱، تولید ناخالص داخلی چین به طور میانگین ​​۶.۶ درصد در سال رشد داشته است؛ نرخی که بالاتر از متوسط ​​نرخ رشد جهانی ۲.۶ درصد و همین طور متوسط نرخ رشد ۳.۷ درصد مربوط به کشورهای در حال توسعه است. در طی همین دوره، سهم چین در رشد اقتصادی جهانی بیش از ۳۰ درصد بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

سهم چین در رشد اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۷؟

بهبود رشد اقتصادی چین و ارزش یوآن

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این سخنگو تاکید کرد، چین همچنین نیروی محرک رشد اقتصاد جهانی باقی خواهد ماند.

سان یلی بیان کرد: چین همچنان یک عامل مهم ایجاد ثبات و منشا نیروی محرک برای رشد اقتصاد جهانی است. توسعه چین همچنان شرایط مطلوب زیادی دارد. اقتصاد چین باثبات بوده و پتانسیل فراوانی داشته و نسبتا پایدار است.

این سخنگو متذکر شد، در اقتصادی با این حجم بزرگ، حفظ یک چنین نرخ رشدی در فرآیند گذار به سمت توسعه با کیفیت بالا شدیدا دشوار است.

بیستمین کنگره حزب کمونیست چین از فردا ۱۶ اکتبر ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی (۰۲:۰۰ به وقت گرینویچ) در تالار بزرگ خلق پکن افتتاح می‌شود. این کنگره با شرکت بیش از ۲۲۰۰ نماینده از سراسر چین به نمایندگی از بیش از ۹۶ میلیون عضو حزب کمونیست چین برگزار خواهد شد. در این کنگره خلاصه‌ای از نتایج فعالیت پنج سال اخیر حزب کمونیست چین ارائه شده و اهدافی را که این حزب و کشور چین در پنج سال آینده برای تحقق آنها تلاش خواهند کرد، ترسیم خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *