آیفون سیتی قرنطینه شد

چین دستور قرنطینه هفت روزه محدوده اطراف کارخانه اصلی گروه فاکسکان در ژنگژو که به آیفون سیتی معروف است را صادر کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد این قرنطینه تا ۹ نوامبر ادامه پیدا می‌کند. افراد و خودروها حق تردد در خیابان را ندارند مگر این که بخواهند دارو تهیه کنند یا دلایل ضروری دیگر داشته باشند. این قرنطینه ممکن است مانع رفت و آمد کارگران و ارسال قطعات مورد نیاز برای تولید آیفون در آستانه فصل تعطیلات شود.

بیشتر بخوانید:

تولید در آسیا همگام با کرونا در چین و رکود اقتصاد در جهان

توقف کارخانه ولوو چین به علت کرونا

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این اقدام منعکس کننده رویکرد سخت‌گیرانه چین برای مقابله با شیوع کووید و احتمال اختلال بیشتر تولید در پایگاه اصلی تولید فاکسکان است که چهار مدل از پنج مدل گوشی اپل را تولید می‌کند. این شرکت تایوانی هم اکنون با افزایش موارد کرونا در میان کارگرانش دست و پنجه نرم می‌کند که شماری از ۲۰۰ هزار کارگر فاکسکان را به قرنطینه اجباری فرستاده و باعث شده است بعضی دیگر پای پیاده از این کارخانه فرار کنند.

اطلاعیه دولت پس از آن منتشر شد که آمار منتشره نشان داد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ژنگژو روز سه شنبه، افزایش بیش از سه برابری نسبت به روز قبل داشت. مقامات این شهر در روزهای قبل قرنطینه‌ها و محدودیتهای کوچکتری را به اجرا گذاشته بودند.

فاکسکان در بیانیه‌ای اعلام کرد این کارخانه در یک سیستم بسته یا خود قرنطینه که تماس با دنیای بیرون را محدود می کند، فعالیت خواهد کرد. اما این شرکت به سوالات درباره نحوه ارسال محموله‌های کالا به داخل و خارج از این پایگاه تولیدی در مدت قرنطینه، پاسخ نداد.

این قرنطینه در شرایط حساسی برای اپل، پیش آمده است. این شرکت که به تازگی مدلهای جدید آیفون ۱۴ را عرضه کرده است، با رکود کم‌سابقه تقاضای جهانی برای محصولات الکترونیکی روبرو شده است. اگرچه اپل در مقایسه با رقیبانش، عملکرد بهتری در بازار تلفن هوشمند داشته است، اما از برنامه افزایش تولید آیفونهای جدید در سال میلادی جاری، صرفنظر کرده است. اپل نتایج مالی بهتر از حد مطلوبی را منتشر کرده اما درباره فروش کمتر در فصل تعطیلات هشدار داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فاکسکان با افزایش حقوق و فراهم کردن پشتیبانی از کارخانه‌های چینی دیگرش، تلاش کرده است از اختلال احتمالی تولید خطوط ژنگژو اجتناب کند. در روزهای اخیر این شرکت با شایعاتی در شبکه اجتماعی مقابله کرده که مدعی شده بودند بعضی از کارگران مبتلا، جانشان را از دست داده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *