ایران 630 واگن مترو از چین خریداری کرد

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، طی روهای گذشته مبلغ پیش‌پرداخت خرید 630 واگن از شرکت چینی واریز شده است تا طی یک سال و نیم آینده وارد کشور شوند.

به گزارش تجارت ایران و چین، مهدی چمران درحاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درجمع خبرنگاران گفت: دولت باید ۱۵ درصد هزینه به چین برای خرید واگن‌های مترو پرداخت می‌کرد که براساس تعاملات، بین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و شهرداری، پرداخت‌ها انجام شد.

رئیس شورا افزود: شرکت چینی اعلام کرده زمانی که پیش پرداخت واریز شود تا یک سال و نیم به تدریج واگن‌های مترو تحویل داده خواهد شد.

مهدی چمران با تاکید بر اینکه تمام واگن‌ها متعلق به تهران خواهد بود، افزود: یک قرارداد ۱۱۳ دستگاهی نیز بر محوریت ساخت داخل وجود دارد.

رئیس شورا افزود:با همکاری مپنا و واگن سازی تهران، اراک و شرکت ترمزسازی و تولید تجهیزات اختصاصی در شیراز، تولیدات صورت خواهد گرفت امیدواریم با ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای بخش حمل و نقل، واگن‌ها نیز نوسازی شود.

بررسی بخش‌های درآمدی شهرداری در شورا

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: امروز در جلسه شورا لایحه عوارض و بهای خدمات بررسی می‌شود تا پایان موعد مقرر به فرمانداری ارسال شود.
مهدی چمران افزود: در برخی موارد در حد تورم سالیانه افزایش مبالغ صورت گرفته، چون مبالغ قبلی کم بوده و در مواردی نیز میزان افزایش پنج درصد بوده است.

تاکید بر مقاوم سازی در برابر زلزله

رئیس شورا با بیان اینکه مقاوم سازی ساختمان‌ها حرکت جمعی و عمومی نیاز دارد، افزود: در کشور ما و در روستاهایی که بازسازی و نوسازی بر اساس نقشه مقاوم‌سازی درست صورت گرفت، در زمان زلزله آسیب کمتری دیدند.

براساس گزارش منتشر شده در بازار، مهدی چمران افزود: به نظر می‌آید باید در مقاوم سازی و محکم سازی اولیه در شهر و روستا بازنگری جدی داشته باشیم که البته سال‌ها هشدار داده شده و بر همین اساس در برخی روستاها خرابی کمتری را شاهد هستیم.

رئیس شورا تاکید کرد: این زلزله‌ها هشدارهای مرتبی است که به همه مسئولان و کسانی که در بافت فرسوده مسکن می‌سازند، داده می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *