دعوت چین از پارک علوم و فناوری‌های نرم جهاد دانشگاهی برای همکاری

پارک علمی ژونگ‌گوان سون چین در نامه‌ای رسمی از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برای همکاری نزدیک‌تر، تبادل تجربیات و کشف ظرفیت‌های همکاری دعوت به عمل آورد.

به گزارش تجارت ایران و چین، پارک علمی ژونگ‌گوان سون چین در نامه‌ای رسمی از پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی برای همکاری نزدیک‌تر، تبادل تجربیات و کشف ظرفیت‌های همکاری دعوت به عمل آورد.

در متن دعوتنامه این پارک ضمن اشاره به سفر اخیر آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رییس جمهور کشورمان به کشور چین، به دستاوردهای این سفر که همکاری بیشتر میان ایران و چین در شاخه های مختلف از جمله صنایع فرهنگی بود، تاکید شده است.

نخستین پارک های‌تک چین، پارک علمی جونگ‌گوان سون واقع در پکن؛ میزبان بسیاری از شرکت‌های فناوری است. شاید عباراتی همچون منطقه‌ای به وسعت ۴۸۸ کیلومترمربع با قدمتی بیش از ۴۳ سال، محل استقرار بیش از ۲۱ هزار شرکت و بنگاه دانش‌بنیان، محل فعالیت بیش از ۳۶۰ شرکت بورسی با سود خالص بیش از ۳۰ میلیارد دلار، محل استقرار ۱۶ پارک (زیرپارک) علم و فناوری مجزا، محل اشتغال بیش از ۲٫۶ میلیون نفر نیروی انسانی ازجمله بیش از ۷۵۰ هزار نفر نیروی متخصص، محل کسب درآمد حدود یک تریلیون دلار در سال، مهد تولد شرکت‌های بزرگی همچون بیدو و لنوو و میزبان شرکت‌های برجسته چندملیتی، الهام گرفته از سیلیکون‌ولی در ایالات متحد و در یک کلام، سیلیکون‌ولی چین کوتاه‌ترین و جامع‌ترین شناسنامه و توصیف برای معرفی پارک علمی جوانگ گوان شون در پایتخت چین باشد.

این پارک در ترقی و توسعه ده‌ها دانشگاه از جمله دانشگاه شینگهوا، تعداد زیادی از موسسات پژوهشی وابسته به آکادمی علوم چین و تحقیق و توسعه مرتبط با کمپانی های چندملیتی نقش کلیدی دارد.

براساس گزارش منتشر شده در ایسنا، دعوت از پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی از سوی چنین پارکی می تواند مسیر توسعه و پیشرفت را برای شرکت ها، دانشگاه ها و صنایع خلاق باز کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *