همکاری دارویی ایران و چین

توافق ایران و چین برای همکاری در تولید دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از تسنیم، وزرای بهداشت ایران و چین در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی سلامت با یکدیگر دیدار و در راستای گسترش همکاری‌ها در حوزه اقتصاد سلامت، تولید مشترک دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین برگزاری همایش‌های علمی مشترک توافق کردند.

وزرای بهداشت ایران و چین، در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی سلامت که از سوی سازمان جهانی بهداشت در ژنو در حال برگزاری است، با یکدیگر دیدار و بر مبنای اسناد توافق شده از سوی رؤسای جمهور دو کشور در خصوص گسترش همکاری‌ها در حوزه اقتصاد سلامت، تولید مشترک دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین برگزاری همایش‌های علمی مشترک توافق کردند.

بهرام عین‌اللهی از همکاری چین در تامین واکسن سینوفارم در ایران در دوران همه گیری کرونا تقدیر و بر سیاست تجارت بدون انتقال دلار بین دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان، از فعالیت شبکه بهداشت کشور به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های حوزه سلامت کشورمان یاد کرد و گفت: همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و چین در سال‌های اخیر، تقویت شده و آمادگی داریم که همکاری‌های حوزه سلامت، بیش از گذشته و همگام با سایر حوزه‌ها شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به چین، توافق نامه‌های حوزه سلامت امضا شده و زمینه همکاری‌های علمی بین دانشمندان و دانشگاه‌های دو کشور و نیز همکاری در حوزه تولید دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی، وجود دارد.

دکتر ماشیاوی، وزیر بهداشت چین نیز در این دیدار با اشاره به دوستی ایران و چین و سابقه گسترده همکاری در طول تاریخ از جمله در موضوع جاده ابریشم، بر گسترش همکاری‌های حوزه اقتصاد سلامت بین دو کشور تاکید کرد و از آمادگی کشورش برای تقویت این همکاری‌ها خبر داد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *