کارخانه های چینی-کاماپرس

شگفتی آفرینی چین در ماه می

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از ایسنا، نظرسنجی بخش خصوصی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین با توجه به بهبود تولید و تقاضا به طور غیرمنتظره‌ای در ماه می رشد کرد و به شرکت‌هایی که با کاهش سود مقابله می‌کنند کمک کرد.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید تولیدی از ۴۹.۵ در آوریل به ۵۰.۹ در ماه می افزایش یافت و از انتظارات فراتر رفت.

بهبود چین از محدودیت‌های سختگیرانه کووید، شکننده و نابرابر بوده است، به طوری که شاخص‌های اقتصادی ماه آوریل نشان می‌دهند که واردات، قیمت درب کارخانه و سرمایه‌گذاری املاک کاهش یافته است.

ژو هائو، اقتصاددان در Guotai Junan International گفت: ما به زمان بیشتری نیاز داریم تا ببینیم آیا این بهبود پایدار خواهد بود یا خیر اما این یک خبر خوب برای اقتصاد چین است البته برای تقویت تقاضای داخلی به حمایت بیشتر سیاستی نیاز است.

اعتماد تجاری برای ۱۲ ماه آینده در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی، به پایین‌ترین حد در ۷ ماه گذشته رسید. شرکت‌هایی که در ماه آوریل با کاهش سود صنعتی مقابله می‌کردند، در مورد استخدام محتاطانه عمل کردند و زیرشاخص اشتغال برای سومین ماه متوالی در ماه می کاهش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران اظهار کردند که تقاضای ناکافی محدودیت اصلی برای بهبود است و ریسک کاهش تورم در دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال افزایش است. شاخص‌های قیمت نهاده و تولید در ماه می به کاهش ادامه دادند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *