ایلان ماسک در چین

ایلان ماسک در چین به دنبال چیست؟

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از رادار اقتصاد، وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه پس از نشستی بین ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا و کین گانگ، وزیر امور خارجه چین در پکن اعلام کرد که ایلان ماسک مایل است تجارت در این کشور را گسترش دهد.

این دیدار ساعاتی پس از ورود ماسک به پکن در یک سفر اعلام نشده انجام شد که اولین سفر او در بیش از سه سال گذشته به این کشور بود و انتظار می‌رود در این سفر با مقامات ارشد چینی دیدار و از کارخانه تسلا در شانگهای بازدید کند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه چین، ماسک همچنین در این دیدار به کین گفت که با جدایی اقتصاد ایالات‌متحده و چین مخالف است. وی افزود که منافع ایالات‌متحده و چین مانند دوقلوهای به هم پیوسته و غیرقابل تفکیک از یکدیگر است. تسلا به درخواست برای اظهار نظر در مورد سفر ماسک، برنامه سفر او یا اظهارات منتسب به او پاسخی نداد.

کین به ماسک گفت چین متعهد به بهبود محیط تجاری برای سرمایه‌گذاران از جمله تسلاست و از استعاره‌ای پیچیده برای توصیف روابط چین و ایالات متحده استفاده کرد. این وزارتخانه به نقل از کین گفت: ما باید به موقع ترمز کنیم، از رانندگی خطرناک اجتناب کنیم و در استفاده از پدال گاز ماهر باشیم.

مشخص نبود که ماسک با چه کسانی در دولت چین ملاقات یا در مورد چه موضوعاتی گفت‌وگو خواهد کرد. رویترز در ماه مارس گزارش داد که ماسک در حال برنامه‌ریزی برای سفر به چین و به دنبال دیدار با لی کیانگ، نخست وزیر چین بوده است.

سفر این هفته در زمانی انجام می‌شود که تسلا با رقابت شدید خودروهای الکتریکی ساخت چین و برخی عدم اطمینان در مورد برنامه‌های توسعه مجتمع کارخانه شانگهای که ماسک آخرین بار در اوایل سال ۲۰۲۰ از آن بازدید کرده بود، مواجه است.

چین دومین بازار بزرگ تسلا پس از ایالات‌متحده و کارخانه شانگهای بزرگ‌ترین مرکز تولید خودروهای الکتریکی است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *