مسکن چینی در تهران

به گزارش سایت تجارت ایران و چین، «محله‌‌‌سازی توسط شرکت‌های چین در مقیاس بالای ۱۰۰۰ واحد بر روی زمین‌‌‌های ذخیره در مناطق ۹ تا ۱۶  شهر تهران اجرا می شود،» این را معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران حمیدرضا صارمی می‌گوید.

مشکل کمبود مسکن، طولانی بود زمان ساخت و افزایش نرخ اجاره باعث شد که تفاهم نامه‌ای با چینی‌ها برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بسته شود تا تهرانی‌ها بتوانند در مدت زمان کوتاه صاحب‌خانه شوند.

قرار است چینی ها ۵ میلیارد یورو منابع  در حوزه های مسکن، هتل سازی و گردشگری وارد کشور کنند. تعدادی مهندس هم برای انتقال تکنولوژی به ایران می آیند و بعد از آموزش کار به پیمانکاران ایرانی واگذار می شود. چینی ها یک سری تجهیزات هم  وارد کشور می‌کنند که ایران آنها خریداری و برای ادامه اجرای پروژه از آنها استفاده می کند. کل مصالح ساختمانی برای این واحدها از ایران تامین می شود.

چینی ها در محلات الگو در مناطق ۱۸،۱۹،۲۱ و ۲۲ و همچنین در بافت فرسوده خانه سازی می‌کنند و مدت زمان ساخت به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران سید مهدی هدایت به نصف می رسد و این سازه ها در برابر زلزله مقاوم خواهند بود.

 

پایان پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *