سنت پول خوش شانسی در چین و سالمندانی که تحت فشار هستند

هر سال با شروع تعطیلات بهاره ی چین، سالمندان با اهداء سنت پول خوش شانسی به کودکان و جوانان، فشار های مالی زیادی را متحمل می شوند. بسیاری از سالمندان با شروع سال نو هزاران یوان در پاکت های قرمز قرار داده و برای خوش شناسی و افزایش عطوفت و مهربانی در دورهمی ها و مهمانی ها به کودکان و جوانان هدیه می دهند.

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از چین دیلی، چینی ها اعتقاد دارند اهدای این مبالغ کمک می کند بد یمنی از بین برود. در زمان های گذشته دادن 420 دلار یا 3400 یوان، در استان های ثروتمندی از چین از جمله ژجیانگ، برای کودکان معمولی و در حد قابل قبول به نظر می رسید.

در مناطق محروم چین مانند استان آنهویی، کودکان مدرسه ای برای تعطیلات به خانه های پدر بزرگ و مادر بزرگ می روند تا همان مبلغ  200 یوانی را دریافت کنند. شهروند بازنشسته ای به نام هفی در استان آنهویی در خصوص این سنت گفت:«من مجبور هستم مانند هر سال به کودکان خانواده ام پاکتی 100 یوانی بدهم. من چندین سال قبل پاکتی سه یا پنج یوان به آن ها می دادم اما الان خیلی فشار مالی بر منی که درآمد خاصی ندارم زیادتر وارد می شود.»

این سنت نه تنها برای هفی بلکه برای تمام سالمندانی که در مناطق محروم زندگی می کنند مشکلاتی بوجود می آورد. دولت مردان چین به دنبال آن هستند تا بتوانند با ایجاد نگرش جدید و صحیح نسبت به این رسم و رسوم، فشار مالی را از روی مردان و زنان سالمند و بازنشسته بردارند. آن ها اظهار کرده اند که این دستورات باید در مقرارت روستاها افزوده شود تا در این خصوص اجماعی ایجاد شود.

یک بازنشسته دیگر به نام وانگ چنگ فانگ از استان شاندونگ می گوید:« من هم با دادن این همه مبلغ و سنت پول خوش شانسی به کودکان مخالف هستم. با این حال چاره ای ندارم چرا که این آداب و رسوم است و کودکان چشم انتظار این روز هستند و در مدرسه دوستانشان را می بینند که همه سنت پول خوش شانسی گرفته اند.» او همچنین اظهار کرد که این فشار تورم و گرانی بر روی زندگی آن ها تاثیر گذاشته و شرایط را بدتر از قبل کرده است.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *