پکن حق امتیاز برای ثبت اختراع دانشگاه های چینی را افزایش می دهد

پکن تلاش می کند تا موسسات تحقیقاتی و دانشگاه های چینی بتوانند در سراسر کشور، حق امتیاز برای ثبت اختراع یا پتنت را افزایش دهند.

به گزارش سایت تجارت ایران و چین به نقل از چاینا دیلی، سازمان تحقیقاتی چین برنامه ای را تدوین کرده است که اجازه می دهد تا پایان سال 2024 – 2025، دانشگاه هایی که از حق امتیاز ثبت اختراع خود کمتر استفاده کرده اند، بتوانند روند صنعتی سازی خود را تا پایان دو سال افزایش داده و از پتنت و حتی حق امتیازهای بیشتری استفاده کنند.

دانشگاه های چین تا پایان سال 2023 تعداد اختراعات معتبر خود را به 794 هزار رسانده اند.

یکی از مقام های ارشد علمی به نام وانگ پیژانگ گفت: در اکثر دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی هنوز هم حق ثبت اختراع های غیرفعالی وجود دارند که یک پدیده طبیعی بوده اما باید توسط وزارت آموزش و پرورش بررسی شده و به آن ها امکان ثبت یا حق امتیاز داده شود.

وانگ پیژانگ نیز از راه اندازی یک مجموعه معتبر برای ثبت اختراعات موسسات تحقیقاتی کوچک و متوسط در آینده خبر داد. در سال های اخیر، چین توانسته است اولین رتبه برای ثبت اختراعات بین المللی را از آن خود کند. بالا بردن میزان ثبت اختراعات یا حق امتیاز های دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی، می تواند نوآوری علمی و اساسی در این زمینه ایجاد کند. چین علاوه بر پیشروی در صنعت تجاری و اقتصادی، توانسته رتبه های علمی را نیز از آن خود کند.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *