جریمه 51 میلیون دلاری بوئینگ چین به دلیل نقض صادرات تسلیحات به روسیه

وزارت امور خارجه ایالات متحده در روز پنجشنبه اعلام کرده است که بوئینگ چینی نزدیک به 200 مورد نقض قانون در ارتباط با ارسال تسلیحات از چین به روسیه داشته و قوانین و مقررات تجارت بین المللی اسلحه را رعایت نکرده است. این بوئینگ با پذیرش جریمه مشمول پرداخت 51 میلیون دلار شده است.

به گزارش سایت تجارت ایران و چین،سازمان امنیت ملی ایالات متحده بیان کرده که این تخلفات در سال های 2013 تا 2017 توسط بوئینگ انجام شده و به امنیت ملی آسیب های زیادی وارد کرده است. در این دوره صادرات تسلیحات به روسیه دارای قوانین و ضوابط خود بوده است که دولت چین، آن را دور زده است.

شرکت بوئینگ این تخلفات را تا سال 2022 به صورت عمومی فاش کرد که باعث بررسی های گسترده از سوی سازمان امنیت ملی ایالات متحده آمریکا شد. اسناد و شواهد نشان می دهد که کارمندان و پیمانکاران بین المللی این شرکت بوئینگ چینی، تخلفات مربوطه را انجام داده اند و قوانین را زیر پا گذاشته اند.

اکثر این تخلفات تسلیحاتی قبل از آن که رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن، دستور کنترل صادرات چین را صادر کند، انجام شده بود. طبق این دستور که اکثر تخلفات قبل از امضاء کردن قرارداد باشد، اگر دولت چین خود را برای پرداخت جریمه آماده بداند، سازمان ملی ایالات متحده آمریکا می تواند حدود 24 میلیون دلار از جریمه را مدتی به تعلق در بیاورد. صادرات غیر مجاز و انتقال داده هایی که توسط کارمندان و پیمانکاران شرکت بوئینگ انجام شده است.

با این حال شرکت بوئینگ اعلام کرده که آماده پرداخت جریمه و همکاری با وزارت خارجه و سازمان ملی ایالات متحده آمریکا است. علاوه بر تسویه حساب به صورت یک سال کامل تمام صادرات دولت چین باید تحت نظارت افسر ویژه تعیین شده زیر نظر وزارت امور خارجه آمریکا باشد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *