رتبه بزرگترین سرمایه گذاران یورو ۲۰۲۰ به روسیه و چین رسید

.با خیز شرکت‌های چینی به سمت سرمایه‌گذاری در مسابقات یورو کاپ  ۲۰۲۰ این موضوع موجب نگرانی در اروپا شده است

به گزارش ایران‌چین‌ترید، به نقل از 361 درجه ایران، چهار شرکت بزرگ چینی ۱/۳ حامیان یورو کاپ ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند، مسابقات قهرمانی فوتبال یوفا در سال ۲۰۲۰ ، که یک سال به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، در ۱۸ ژوئن در رم ایتالیا آغاز شد و تا 11 ژوئیه ادامه خواهد داشت. شرکت‌های چینی، یک سوم اسپانسرهای این مسابقات را تشکیل می‌دهند.

چهار شرکت بزرگ چینی از جمله Hisense ، Alipay ، Vivo و Tiktok در میان ۱۲ حامی مالی یورو کاپ هستند که چین را به بزرگترین سرمایه‌گذار این رویداد تبدیل می‌کند و پس از آن روسیه قرار دارد. سایر حامیان مالی شرکت‌ها و مشاغل آمریکایی از کشورهای عربی هستند. فولکس واگن تنها شرکت اروپایی در بین حامیان مالی است.

یورو کاپ بینندگان زیادی در اروپا و آسیا دارد. این حمایت مالی به شرکت‌های چینی کمتر شناخته شده کمک می‌کند تا در صحنه بین‌المللی دیده شوند، زیرا علائم تجاری آنها در همه جا وجود دارد و تبلیغات آنها در طول رویداد به طور مداوم در استادیوم ها و تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش ۳۶۱ درجه ایران، رسانه سخنگوی رژیم چین آن را یک پیروزی برای چین دانست و اظهار داشت ، “COVID-19، مانع جهانی شدن مارک‌ها نمی‌شود.”

با این حال ، حمایت مالی شرکت‌های بزرگ از سوی کشورهای چین و روسیه باعث نگرانی در اروپا می شود. رسانه‌های سوئیس گزارش دادند که ارزش‌های اروپایی توسط شرکت‌های حامی مالی در این رویداد نشان داده نمی‌شوند.

یوفا ( اتحادیه فوتبال اروپا) می‌گوید که با سیاست سر و کار ندارد اما هنگام انتخاب اسپانسر بهترین پیشنهاد بازار را می‌پذیرد.

چین همچنین بزرگترین اسپانسر جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بود، اگرچه تیم چین در آن رقابت‌ها حضور نداشت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *