کاهش ارزش بیت کوین در پی مجازات شرکت ارز مجازی در چین

بانک مرکزی چین، یک شرکت ارز مجازی در این کشور را مجازات کرد، که در پی آن ارزش بیت کوین در بازار کاهش پیدا کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، در پی مجازات یک شرکت ارائه‌دهنده رمز ارز مجازی در چین توسط بانک مرکزی این کشور، ارزش بیت کوین دچار نوسان شده است. این در حالی است که ارزش این رمز ارز درهفته‌های قبل تاکنون بین محدوده ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

 در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از بلومبرگ منتشر شده، آمده است: بزرگترین ارز مجازی دنیا  با 3.7 درصد افزایش قیمت به 35094 دلار رسیده بود ولی پس از این اقدام بانک مرکزی چین سقوط کرد. بیت کوین در ساعت 7:55 به وقت نیویورک 34194 دلار معامله می‌شد.

بیشتر بخوانید:

مجازات در پی استخراج بیت کوین در چین

بیت کوین منجر به مرگ انسان ها خواهد شد؟

بانک مرکزی چین و شرکت نظارت بر امور مالی در پکن اعلام کرده‌اند موسسات مالی و پرداخت نباید به طور مستقیم یا غیرمستقیم خدمات ارز مجازی ارائه دهند.

آنتونی ترنچف، موسس شرکت ارز مجازی نکسو در لندن گفت:«محدود کردن شرکت‌های فناوری در چین به طور غیرمستقیم بر ارزهای مجازی تاثیر می‌گذارد و صنعت ارزهای مجازی را که از کمبود نظارت رنج می‌برد تحت فشار قرار می‌دهد. بیت کوین هم در فشار نظارتی چین قرار دارد چون تهدیدی برای یوان دیجیتال است».

چین تمرکز خود را بر صنعت ارز مجازی افزایش داده و استخراج، تجارت و ارائه خدمات آن را محدود کرده است. چین همچنین به بانک‌هایی که نقل و انتقال ارز مجازی را تسهیل کنند هشدار داده است. بسیاری از استخراج کنندگان ارز مجازی فعالیت خود را متوقف کرده‌اند و تلاش می‌کنند به کشور دیگری نقل مکان کنند.

با این وجود قیمت بیت کوین هفته هاست در محدوده 30 هزار تا 40 هزار دلار قرار دارد. ارزش این ارز مجازی در اواسط آوریل به حدود 65 هزار دلار رسیده بود.

ترنچف گفت:«بیت کوین 7 هفته است بین 30 هزار تا 40 هزار دلار معامله می‌شود. من انتظار دارم بیت کوین در ادامه سال جاری هم در همین محدوده باقی بماند و بعد افزایش یابد».

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *