صدور گواهینامه CCC برای صادرات به چین اجباری است

کشور چین در سال 2002 برای محصولاتی که در این کشور تولید می‌شوند و یا به آن وارد می‌شوند مجموعه استانداردهایی را معرفی کرد که تحت عنوان گواهینامه CCC (China Compulsory Certification) به معنای صدور گواهینامه اجباری چین شناخته می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، هر کالا فقط و فقط تحت این گواهینامه اجازه شرکت در بازارهای داخلی چین و همچنین اجازه واردات به این کشور را خواهد داشت. گفتنی است این گواهینامه به اختصار 3C نیز نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: 7 اشتباهی که نباید در بازار چین مرتکب شوید

اگر کالایی این گواهینامه را دریافت نکرده باشد، در گمرک چین توقیف و مرجوع می‌شود. در برخی موارد دیده شده که لوگوی این گواهینامه (CCC-Mark) به صورت جعل و غیر مجاز بر روی کالا درج شده است، توجه داشته باشید که چنین کاری تخلف محسوب شده و شامل جریمه می‌شود.

چه محصولاتی باید گواهینامه CCC دریافت کنند؟

برای تجار و بازرگان هایی که قصد صادرات کالا به چین دارند، فهرستی از محصولاتی که باید گواهینامه CCC دریافت کنند در وبسایت www.ccc-mark.com آمده است. با این وجود، توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از هرگونه اختلال در ترخیص کالا از گمرک برای محصولات ارسالی به چین این گواهینامه اخذ شود.

چگونه برای محصول گواهینامه CCC بگیریم؟

به طور کلی هر محصولی که برای اخذ این گواهینامه اقدام می‌کند باید چهار نشان استاندارد را داشته باشد:

1- علامت ایمنی (+S)

2- علامت سازگاری الکترومغناطیسی (+EMC)

3- علامت ایمنی و سازگاری الکترومغناطیسی (+S&E)

4- علامت آتش (+F)

مرحله بعدی آزمایش محصول و بازدید و بررسی کارخانه تولیدکننده محصول است که توسط آزمایشگاه های معتبر و مورد تایید چین انجام می‌شود. گفتنی است جهت سهولت در امر اخذ گواهینامه می‌توانید از شرکت های واسطه کمک بگیرد. کارشناسان تجارت ایران و چین آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

تحریریه ایران‌چین‌ترید آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. ایران‌چین‌ترید تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

بیشتر بخوانید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *