چرا کسب و کارهای کوچک در ایران باید به فکر صادرات باشند؟

بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارهای کوچک در ایران آنقدر در مسائل روزمره غرق شده‌اند که شاید به ندرت به صادرات محصول و خدمات‌شان فکر کنند. به بیان دیگر، آنها از پتانسیل صادرات خود یا با خبر نیستند و یا آن را در نظر نمی‌گیرند.

به گزارش تجارت ایران و چین، در شرایط امروزی مدیران و صاحبان مشاغل باید تفکرات صادرات محور را در خود تقویت کنند. در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که با در نظر گرفتن آنها می ‌وانید به اهمیت صادرات محصول و خدمات خود بیشتر پی‌ببرید:

بیشتر بخوانید: هفت نکته درمورد صادرات به چین که نمی‌دانستید

1- افزایش سود و فروش کلی: مطالعات و آمارها نشان می دهند که با شروع صادرات، درآمد برندها به طور میانگین دو برابر می‌شود.

2- کاهش هزینه‌های تولید با بهره‌گیری از اصل مزیت مقیاس: اگر شرکت شما ظرفیت تولید مازاد داشته باشد، تولید 1000 واحد نسبت به 500 واحد هزینه‌ای سنگین برای شما ایجاد نمی‌کند. بنابراین، با افزایش دامنه مشتری‌ها در خارج از کشور ، هزینه هر واحد شما کاهش می‌یابد.

3- با آغوش باز از رقابت استقبال کنید: برای کنار زدن رقبای داخلی و جهت کاهش هزینه‌های تولید، از بازار خارج از کشور بهره بگیرید.

4- مشتریان خود را افزایش دهید: با صادرات، دامنه مشتریان ثابت شما به طرز قابل توجهی گسترش می‌یابد. به همین خاطر، می‌توان روی مشتری‌های خارجی حساب باز کرد.

5- به کسب و کارتان رشد دهید: صادرات نه تنها باعث افزایش درآمد می‌شود، بلکه روند رو به رشد شما را نیز حفظ می‌نماید. طبق آمار، صادرات نقش کاتالیزور رشد سریع برای کسب و کارهای کوچک دارد.

6- وابستگی به بازار داخلی نداشته باشید: صادرات در جهت کاهش خطرهایی که متوجه کسب‌کارتان است، به شما یاری می‌رساند. کرونا ثابت کرد که اقتصاد کشور چین تحت تأثیر این ویروس قرار نگرفته است، چون صادرات دائمی به کشورهای دیگر دارد.

بیشتر بخوانید:

7- چرخه عمر محصول خود را افزایش دهید: محصولی که در کشور شما طرفدار ندارد، ممکن است در سایر نقاط دنیا از آن استقبال شود.

8- محصولات خاص خود را آسان بفروشید:  اگر شرکتی هستید که محصولات‌تان مربوط به فصل خاصی می‌شود، مثلاً تولیدکننده کاپشن هستید، اصلاً نگران نباشید! با فروش محصولات فصلی در کشوری که دارای آب و هوای چهار فصل است می‌توانید نوسانات فصلی را در چرخه تولید خود تعدیل کنید.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *