پنج استراتژی صادرات به چین برای کسب و کارهای کوچک

یکی از چالش هایی که برای ارتقاء یک کسب و کار وجود دارد، ورود به بازارهای بین المللی است. این چالش برای کسب و کارهای کوچک بزرگ تر است. با این حال، صادرات به چین فرصتی است که این روزها همه کسب و کارها برای دست یافتن به آن تلاش می کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، به کارگیری یک استراتژی مطلوب برای صادرات می تواند تداوم تجارت با چین را برای شما تضمین کند. در ادامه به چنج استراتژی حیاتی برای شروع فرایند صادرات به چین اشاره می کنیم:

بیشتر بخوانید: چهار گام موثر برای جذب مشتری چینی

1- محصولات باکیفیتی صادر کنید که نیاز مشتری را برآورده کند

کیفیت محصولات برای مشتریان هم در کشور شما و هم در خارج از کشور مهم است و واقعاً بر وجهه تجارت و کشور شما تأثیر می‌گذارد. برآورده کردن نیاز مشتری در کنار کیفیت بالای محصول، شانس فروش محصولتان را چندین برابر می‌کند.

2- محصولات و خدمات خود را با بازارهای خارجی تطبیق دهید

وقتی صحبت از تجارت جهانی می‌شود، هر بازاری از نظر اقتصادی و فرهنگی متفاوت است. یک نوع طراحی محصول یا استراتژی بازاریابی که در یک کشور کارساز است، ممکن است در کشور دیگری کارآمد نباشد.

3- مقوله خدمات مشتری را جدی بگیرید

خدمات خوب مشتری نه تنها به خریداران خارجی جدید کمک می کند بلکه باعث حفظ آنها می شود. وقتی مشتری از محصول شما راضی باشد، می‌تواند نظر بقیه مشتریان سرگردان را به سمت برند شما جلب کند. با افزایش مشتری، بازخورد بهتری هم کسب خواهید کرد.

4- شراکت کنید

خیلی دشوار است که به تنهایی وارد بازار خارجی جدیدی شوید، خصوصاً اگر کسب‌وکاری کوچک با منابع و تخصص محدود دارید. بنابراین، یافتن شرکایی که با بازار محلی آشنا هستند، می‌تواند کمک بزرگی باشد. کارشناسان تجارت ایران و چین آماده پاسخگویی به شما هستند.

بیشتر بخوانید:

5- از پشتیبانی دولت استفاده کنید

اکثر دولت‌ها از صادرکنندگان مشاغل کوچک حمایت می‌کنند، چون صادرات، راهی برای تقویت بنیان‌های اقتصادی یک کشور است. به عنوان مثال، در چین، شرکت‌ها می‌توانند تقاضای تخفیف یا بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مصرف محصولات واجد شرایط برای بازارهای خارج از کشور را داشته باشند.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *