ژائو لیجیان: ایالات متحده به طور کامل محاصره کوبا را خاتمه دهد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، خواستار هر چه زودتر پایان دادن محاصره کوبا از سمت آمریکا شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری اعلام کرد: روز قبل دولت چین از ایالات متحده خواست تا محاصره کوبا به طور کامل برداشته شود. گفتنی است مردم کوبا به خیابان‌ها رفتند تا اعتراض خود نسبت به اقدامات آمریکا علیه دولت کوبا را محکوم کردند. بیش از ۱۰۰۰ نفر در حمایت از دولت کوبا، جمع معترضین را تشکیل داده‌اند.

 

در گزارشی که توسط دیدار نیوز و به نقل از ایسنا و به نقل از اسپوتنیک منتشر شده، آمده است: وزارت امور خارجه این کشور گفت که انگیزه مردم این است که کشورشان را از مداخلات خارجی محافظت کنند.
این دیپلمات چینی گفت: چین احترام گذاشتن به حق هر کشور برای انتخاب مستقل سیستم اجتماعی و مسیر توسعه خود را ضروری دانسته است. چین از کوبا در یافتن راههای توسعه متناسب با شرایط ملی این کشور حمایت می کند.

بیشتر بخوانید:

افتتاح پارک اکسپو شانگهای با حضور سرکنسول ایران

تاسیس حزب کمونیست چین؛ نقطه عطف تاریخ بشریت

وی خاطرنشان کرد که چین از تلاش مقامات کوبا در مبارزه با بیماری همه گیر، برای بهبود شرایط زندگی مردم، حفظ ثبات و تعمیق روابط دوستانه بین چین و کوبا پشتیبانی می‌کند.

وی تأکید کرد: چین همیشه از حفظ نظم جهانی بر اساس قوانین بین المللی، در دفاع از عدالت و بی طرفی در روابط بین الملل، و در برابر تحریم های یک جانبه شامل اقدامات نظامی، سیاسی، اقتصادی یا سایر اقدامات حمایت می کند.

اولین اعتراضات گسترده طی سالهای گذشته در ۱۱ ژوئیه در ۱۰ شهر کوبا برگزار شد. خواسته‌های معترضین شامل “برگزاری انتخابات آزاد” و حل مشکلات اجتماعی است. حامیان دولت در پی فراخوان رئیس جمهور برای بیرون آمدن به خیابان ها راهپیمایی‌های خود را برگزار کردند. مقامات کوبا گفتند که ایالات متحده در پشت اعتراضات در کوبا قرار دارد؛ واشنگتن این سخنان را تکذیب کرد و آنها را “یک اشتباه جدی” خوانده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *