رتبه پنجم عراق در صادرات نفت به چین در ماه ژوئن

در حالی که عربستان رتبه نخست صادرات نفت به چین را دارد، در تازه‌ترین اخبار منتشر شده در ماه ژوئن، رتبه پنجم به عراق رسید.

به گزارش تجارت ایران و چین، در جدیدترین آمار منتشر شده در ماه ژوئن، عراق در صادرات نفت به چین، رتبه پنجم را به دست آورد. این کشور در ماه ژوئن بیش از ۸۲۸ هزار بشکه نفت خام در روز به چین ارسال کرد. بنا به اعلام گمرک چین، این کشور در بین ده کشور تولیدکننده نفت خام، در ماه ژوئن ۹ میلیون و ۳۶۳ بشکه نفت وارد کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

پالایشگاه های نفت چین، روزانه ۱۴.۸میلیون بشکه فرآوری می کنند

واردات نفت چین از عربستان کاهش 21 درصدی داشته است

نفوذ یوآن چین در بانک‌ های مرکزی جهان

 

در گزارشی که توسط میدل ایست نیوز منتشر شده، آمده است: عربستان با صادرات 1 میلیون و 680 بشکه ای در روز در رتبه نخست و روسیه با صادرات 1 میلیون و 551 بشکه در روز در رتبه دوم صادرات نفت خام به چین در ماه ژوئن قرار گرفت.

گفتنی است عمان با صادرات روزانه 896 هزار بشکه در جایگاه سوم، آنگولا با صادرات روزانه 858 هزار بشکه نفت خام در جایگاه چهارم و عراق با صادرات 3 هزار و 550 تن نفت خام معادل 24 میلیون و 850 بشکه در ماه و 828 هزار و 333 بشکه در روز در جایگاه پنجم صادرکنندگان نفت به چین در ماه ژوئن قرار دارد.

کویت با 560 هزار بشکه صادرات نفت در روز، برزیل با 548 هزار بشکه، امارات با 403 هزار بشکه در روز، امریکا با صادرات روزانه 331 هزار بشکه و مالزی با صادرات 273 هزار بشکه در روز، رتبه های 6 الی 10 صادرات نفت به چین در ماه ژوئن را به خود اختصاص دادند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *