نفوذ یوآن چین در بانک‌ های مرکزی جهان

طبق نتایج یک نظرسنجی، یک سوم بانک‌های مرکزی به دنبال اضافه‌کردن یوان چین به ذخایر ارز خارجی خود هستند.

به گزارش تجارت ایران و چین، با توجه به رشد اقتصادی چین طی سال‌های اخیر، دولت‌ها شاهد نفوذ یوآن در بانک‌های مرکزی هستند. طبق اعلام نتایج یک نظرسنجی، یک سوم بانک‌های مرکزی جهان به دنبال اضافه‌ کردن یوآن به ذخایر ارزخارجی خود هستند. چین به عنوان دومین اقتصاد برتر دنیا، در مسیر تبدیل شدن به یک ارز بانفوذ در نظام مالی بین‌المللی است.

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: نظرسنجی نشریه گلوبال پابلیک انگلیس نشان می‌دهد که 30 درصد بانک‌های مرکزی جهان می‌خواهند طی 12 تا 24 ساعت آینده سهم یوآن از حساب ذخیره ارز خارجی خود را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید:

آزمایش یوآن دیجیتال در شهرهای چین

رشد سالانه چین به 14.76 تریلیون یوآن رسید

در واقع میزان این بانک‌ها نسبت به نظرسنجی قبلی که سال گذشته انجام شد 3 برابر شده است.

یکی دیگر از نتایج قابل توجه این نظرسنجی این است که 75 درصد بانک‌های مرکزی جهان به این نتیجه رسیده‌اند که سیاست‌های پولی تأثیرات شدیدی روی بازارهای مالی دارند.

از طرف دیگر 20 درصد بانک‌های مرکزی جهان هم اعلام کردند سهم دلار از حساب ذخیره ارز خارجی خود را کاهش دهند و 18 درصد دیگر می‌خواهند سهم یورو را پایین بیاورند.

در حال حاضر مجموع دارایی بانک‌های مرکزی جهان، صندوق ثروت ملی کشورها و صندوق‌های بازنشستگی در جهان 42.7 تریلیون دلار برآورد می‌شود.

در سال 2020 هم بانک‌های مرکزی جهان دارایی‌های ارزی خود را 1.3 تریلیون دلار افزایش داده و در مجموع 15.3 تریلیون دلار هم رسانده‌اند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *