کاهش خرید نفت عربستان توسط چین

یکی از بزرگترین صادرکننده‌های نفت به چین، عربستان است که در حال حاضر کاهش تقاضا از سمت این کشور آسیایی را شاهد است.

به گزارش تجارت ایران و چین، در حالی که عربستان، بزرگترین صادرکننده‌ی نفت به چین است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که صادرات نفت این کشور به چین، در ماه ژوئن، نسبت به مدت مشابه سال گذشته،کاهش ۱۹ درصدی داشته است.

در گزارشی که توسط خبرگزاری فارس و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آ«ده است: به طور کلی چین واردات نفت خود را کاهش داده است در ژوئن سال جاری چین به طور متوسط روزانه 1.75 میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کرد و این در حالی است که واردات نفت چین از روسیه هم حدود 1.62 میلیون بشکه در روز بوده است.

این هشتمین ماه پیاپی است که سعودی‌ها جایگاه نخست صادرات نفت به چین را به دست می‌آورند. آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد، پالایشگاه‌های چینی هیچ نفتی از ونزوئلا یا ایران در ماه ژوئن دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید: 

بنا به گزارش رویترز، البته چین به واردات نفت از ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا ادامه داده و معمولا نفت این کشور را به نام نفت یک کشور دیگر در خاورمیانه نظیر امارات وارد می‌کند.

طی ماه‌های گذشته به خاطر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و تلاش دولت چین برای محدود کردن فعالیت‌های برخی پالایشگاه‌های خصوصی در این کشور واردات نفت چین کاهش یافته است.

در ماه ژوئن چین به طور متوسط روزانه 9.77 میلیون بشکه نفت وارد کرد که نسبت به ماه می کاهش داشته است و کمترین میزان واردات ماهانه از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، چین در 6 ماه نخست سال جاری به طور متوسط 10.51 میلیون بشکه نفت وارد کرده است. که نسبت به مدت سال مشابه سال 2020، 3 درصد پایین‌تر بوده است.

به خاطر آنکه فرآوری نفت در پالایشگاه‌های خصوصی چین با سرعتی بیشتر از افزایش تقاضا برای حامل‌های انرژی در این کشور پیش رفته دولت این کشور تلاش می‌کند تا فعالیت این پالایشگاه‌ها را محدود کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *