5 حقیقت جالب درباره چین که تاکنون نمی‌دانستید

آشنایی با فرهنگ، اداب و رسوم هر ملتی نیازمند زندگی با مردم آن قوم یا کشور است. در این میان، چین به عنوان کشوری که هر لحظه رشد اقتصادی تازه ای را تجربه می‌کند، شاهد رفت و آمد تاجران، بازرگانان و گردشگران است.

به گزارش تجارت ایران و چین، تنها کسانی که با چینی‌ها مراودات نزدیکی دارند می‌توانند درباره فرهنگ و آداب و رسوم آنها توصیه کنند و نظر دهند. در ادامه مطلب به یافته هایی اشاره می‌کنیم که حاصل چندین سال زندگی تاجر غیرچینی در قلب چشم‌بادامی‌ها است:

1- اقتصاد چین به زودی رکورد می شکند

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است که در آینده‌ای بسیار نزدیک جایگزین ایالات متحده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی چین رشد چندین برابری داشته باشد. صنایع سنتی چین مثل ساخت اسباب بازی یا صنعت نساجی در حال افول هستند؛ در عوض، چین در حال حاضر رهبر کلاس جهانی در زمینه فناوری و نوآوری است. چین در حال دستیابی به موفقیت در حوزه ژئوپولیتیک و امور بین‌الملل است.

بیشتر بخوانید:

2- ساختمان ها مدام در حال تغییر هستند

با زندگی در چین، متوجه خواهید شد چه ساختمان‌هایی یک‌شبه ساخته می‌شوند. ممکن است 10 صبح از کنار رستورانی بگذرید که ساعت 10 شب تبدیل به فروشگاه لباس شده است.

3- همه می خواهند زبان انگیسی یاد بگیرند

اکثر چینی‌ها نمی‌توانند به زبان انگلیسی روان صحبت کنند، اما بیش از 300 میلیون چینی در حال یادگیری انگلیسی به طور فعال هستند! امکان ندارد چینی‌ها غریبه ببینند و مهارت‌های انگلیسی‌شان را با او تمرین کنند. تأکید زیادی میان چینی‌ها برای فراگیری زبان انگلیسی در هر قشری از جامعه است. سالانه 100 هزار معلم ESL برای تدریس زبان انگلیسی به چین می‌روند. با این حال، هنوز تعداد مدرسان زبان انگلیسی به اشباع نرسیده است.

4- حفظ حرمت بسیار مهم است

حفظ حرمت یعنی حفظ غرور و کرامت فرد مقابل. از نظر بسیاری از چینی‌ها، بی‌حرمتی گناهی نابخشودنی است. به عنوان مثال، در چین اگر کسی را از فاصله دور دیدید، نباید اسمش را با صدای بلند فریاد بزنید. یا مثلاً نباید صریحاً از طرف مقابل‌تان انتقاد کنید.

5- گفت‌وگوها باید سرراست و کوتاه باشند

مردم چین معمولاً مکالمات کوتاه و صریح با هم دارند. اگر به این سبک ارتباط عادت ندارید، ممکن است برایتان مشکل پیش بیاید.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *