در سفر به چین چه غذاهایی بخوریم؟ هفت غذای محبوب ایرانی‌ها

اگر برای سفر به چین در حال برنامه ریزی هستید، حتما این نکته در ذهن‌تان وجود دارد که در چین چه غذاهایی را می‌توانید بخورید. متاسفانه ذائقه چینی‌ها تناسب زیادی با ذائقه ایرانی‌ها ندارد، از این رو، بهتر است غذاهای را انتخاب کنید که طعم و مزه نزدیک‌تری به غذاهای ایرانی دارند. کارشناسان تجارت ایران و چین در این مطلب هفت غذای پرطرفدار را به شما معرفی می‌کنند تا از خوردن آنها لذت ببرید.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

1- رول‌های رشته فرنگی بخارپز

این غذای خیابانی به وفور در کافه‌های گوانگژو یافت می‌شود. غذای قالب قشر متوسط چین همین رول‌های رشته فرنگی بخارپز است. اجزا: رول‌های تهیه‌شده از آرد برنج، گوشت گاو یا گوشت خوک یا میگو. بعضاً از صدف و قارچ و کاهو نیز استفاده می‌شود.

2- میگو سوخاری با بادام هندی

یکی از محبوب‌ترین در میان خارجی‌های ساکن چین! نام آن نشان‌دهنده اجزایش است. تردی بادام هندی و لطافت میگوی سرخ‌شده، هر مشتری را به خودش جلب می‌کند.

بیشتر بخوانید:

3- گوشت شیرین و ترش

این غذا رنگی قرمز و نارنجی و طعمی شیرین و ترش دارد. برای جذب سلایق مختلف، آشپزان چینی از سینه مرغ و گوشت گاو برای تهیه این غذا استفاده می‌کنند.

4- خوراک مرغ کونگ پائو

یکی از محبوب‌ترین غذاهای سیچوانی در میان چینی‌ها و غیرچینی‌ها. مواد اصلی تشکیل‌دهنده خوراک مرغ کونگ پائو عبارتند از: مرغ رنده‌شده، فلفل قرمز خشک و بادام‌زمینی سرخ‌شده. غربی‌ها با الهام‌گیری از طرز تهیه خوراک مرغ کونگ پائو موفق شده‌اند نوعی غذا با ترکیب نشاسته، سبزیجات، سس ترش و شیرین و سیر له‌شده ابداع کنند.

5- توفو ماپو

یکی از محبوب‌ترین غذاهای در حوزه آشپزی سیچوانی با قدمت بیش از 100 سال. ماپو طعم تند و گرمی دارد. قسمت توفوی آن نیز ترکیبی از گوشت قرمز و پیاز خردشده است.

6- وانتان

وانتان از زمان سلسله تانگ در میان چینی‌ها محبوب بوده است. این غذا شباهت زیادی به تورتلینی ایتالیایی دارد که به صورت آش یا سرخ‌شده مصرف می‌شود.

7- رول بهاری

رول بهاری از سبزیجات یا گوشت تهیه می‌شود که می‌تواند طعمی شیرین به خود بگیرد. محتوای این غذا را دور رول‌هایی می‌پیچند و سپس سرخ می‌کنند. به همین خاطر، رنگی زرد به خودش می‌گیرد.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “در سفر به چین چه غذاهایی بخوریم؟ هفت غذای محبوب ایرانی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *