توقف فروش سهام پل معلق استانبول به چینی ها

فروش سهام پل معلق استانبول به سرمایه‌گذاران چینی متوقف شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، فروش سهام پل معلق استانبول که از روی تنگه بوسفوروس می‌گذرد برای سرمایه‌گذاران چینی به حالت تعلیق درآمد. طبق اخبار رسیده از منایع آگاه یاتیریم هولدینگ، که حق کاربری پل یاووز سلطان سلیم را تا سال ۲۰۲۷ بر عهده دارد، از توقف مذاکرات با تعدادی از سرمایه‌گذاران چینی خبر داده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری ۵۵ آنلاین منتشر شده، آمده است: هولدینگ اکسپرس‌وی نتورک اند تکنولوژی چین که مالکیت آن به عهده گروه چاینا مرچنتز است، کنسرسیومی با ۵ سرمایه‌گذار دیگر داده است و برای خرید ۵۱ درصد از سهام کاربری پل از سال ۲۰۱۹ به ازای ۶۸۹ میلیون دلار، در حال مذاکره می‌باشد.

 

بیشتر بخوانید:

شانگهای، بزرگترین شاهراه چین برای تجارت با سایر کشورها

۸۵ برابر شدن تجارت چین با کشورهای «آ سه آن»

 

موفقیت این مذاکرات به فاینانس مجدد وام ۱.۶ میلیارد دلاری‌ای بستگی دارد که در زمان ساخت پل در ۲۰۱۳ اخذ شده است. منابع آگاه می‌گویند اختلافات در مورد شرایط دقیق این فاینانس مجدد، که با بانک‌هایی مانند بانک صنعت و تجارت چین، بانک چین و بانک تجارت چین پشتیبانی خواهد شد، در حال حاضر باعث تعلیق این توافق شده است.

رکت یاتیریم با پیشنهاد خریداران چینی که می‌خواستند پول این سهام را تا زمانی که توافقی در مورد فاینانس مجدد وام امضا شود، در یک حساب امانی قرار دهند موافقت نکرده و خواهان پرداخت کل پول پیش از واگذاری سهام شده‌اند.

منابع آگاه می‌گویند مشخص نیست که مذاکرات ادامه خواهند داشت یا خیر.

پل ۱.۴ کیلومتری یاووز سلطان سلیم و عوارضی‌های جاده‌ای آن از ۲۰۱۶ فعال بوده است. سازنده و مالک ایتالیایی این پل، آستالدی، به علت مشکلات مالی که تحت تأثیر افت ساخت‌وساز در ایتالیا به وجود آمده بود، سهام خود را به شرکت یاتیریم فروخت.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *