عملکرد اقتصادی استان یون نان در نیمه نخست سال جاری

استان یون نان در نیمه نخست سال 2021 عملکرد اقتصادی رو به رشدی داشته است. تولید ناخالص داخلی این استان در این مدت معادل 194.8 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، تولید ناخالص داخلی استان یون نان چین در نیمه نخست سال جاری معاول 194.8 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 12 درصدی داشته، پیشرفت این استان در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات رشد افرایشی داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: ارزش افزوده بخش کشاورزی 17.5 میلیارد دلار بود که 8.8% افزایش داشت؛ ارزش افزوده بخش صنعت با افزایش 12.8% به 68.75 میلیارد دلار رسید. ارزش افزوده بخش خدمات نیز 108.5 میلیارد دلار بود که 11.9% رشد یافت.

 

بیشتر بخوانید:

عملکرد چشمگیر بنادر چین در توسعه اقتصادی آن

عملکرد اقتصادی استان گوانگدونگ در نیمه نخست ۲۰۲۱

در بخش صنعت، ارزش افزوده صنعت تولید رایانه، ارتباطات و تجهیزات الکترونیکی و داروسازی رشد قابل توجهی داشته و به ترتیب 51 و 14.7% افزایش یافته است.
سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت 14.4% افزایش یافت که از این میزان سرمایه‌گذاری در کشاورزی 65.6% و در صنعت اطلاعات 26.3% رشد یافت.
فروش کالاهای مصرفی (خرده فروشی) به 78.6 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 17.4% رشد یافت و از این میزان فروش خودروهای انرژی جدید (الکتریکی)  1.8 برابر افزایش یافته است. شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) 0.7٪ افزایش یافت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *