چین محصولات پیشرفته‌تر صادر کرده است

کشور چین در جنگ اقتصادی با ایالات متحده موفق شده است سطح تکنولوژیک صادراتش را ارتقا دهد. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد چین طی دهه آینده رشد سریعتری در مقایسه با هند داشته باشد.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از بلومبرگ، از زمان شروع جنگ تجاری چین با آمریکا، این کشور موفق شده است پیچیدگی محصولات صادراتی‌اش را افزایش دهد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

این شاخص تنوع و پیچیدگی تکنولوژیکی کالاهای صادرشده توسط یک کشور و همچنین حجم صادرات را اندازه‌گیری می‌کند. ایالات متحده در رتبه یازدهم و چین در رتبه سیزدهم قرار دارند. طی دهه گذشته، فاصله بین این دو غول اقتصادی کاهش پیدا کرده است.

دانشمندان آمریکایی اعتراف کرده‌اند که علی‌رغم تعرفه‌های آمریکا، کشور چین موفق شده است رتبه صادراتش را بهبود ببخشد. اطلاعات دوران همه‌گیری ویروس کرونا هنوز در دسترس نیست، اما پیش‌‌بینی می‌شود میزان صادرات این کشور افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

یکی از اقدامات ماهرانه توسط چینی‌ها این بود که لوازم برقی را به اروپا و دیگر جاها صادر کردند. شواهد حاکی از آن هستند که چین هم‌چنان در حال تصاحب بازارهای جدید است، چون خط تولید این کشور متوقف نشده است.

البته، رتبه بالا نمی‌تواند دال بر رشد سریع اقتصادی باشد. به عنوان مثال، ژاپن در 19 سال متوالی در صدر این رتبه قرار دارد، در حالی که رشد کندی را ثبت کرده است. شکاف بین پیچیدگی صادرات یک کشور و سطح تولید ناخالص داخلی فعلی آن مؤثرترین پیش‌بینی‌کننده توسعه اقتصادی آینده یک کشور است.

البته، چین هم چالش‌های خاص خودش را دارد. می‌توان اذعان داشت که تقریباً «صادرات محصولات چینی» به تمام مناطق شناخته‌شده دنیا انجام می‌شود؛ با این حال، چینی‌ها باید دانش فنی و نوآوری حقیقی را در دستور کارشان قرار دهند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *