7 جشنواره و فستیوال‌ مهم چین در شهریور ماه 1400

چین به جشنواره ها و فستیوال های جالب و دیدنی شهرت دارد. از نمایشگاه های صادرات و واردات گرفته تا فستیوال های تفریح و سرگرمی؛ همه دلیلی برای سفر به این کشور پر هیاهو هستند. کارشناسان تجارت ایران و چین در این مطلب به معرفی فستیوال های مهم شهریورماه امسال در کشور چین پرداخته‌اند.

1- فستیوال بین‌المللی کنفوسیوس: این فستیوال همه ساله از 26 سپتامبر تا 10 اکتبر در شهر کوفو برگزار می‌شود. جشن‌های این فستیوال شامل پرستش کنفوسیوس، اجرا در معبد و آرامگاه کنفوسیوس و برگزاری مسابقات کونگ‌فو است. این اجراها غالباً با نواختن موسیقی همراه‌اند.

2- فستیوال بین‌المللی عکاسی پینگ یائو: این فستیوال از 19 تا 25 سپتامبر برگزار می‌شود. محل برگزاری آن در شهر پینگ یائو است. عکاسان در تمام سطوح – چه مبتدی چه حرفه‌ای – می‌توانند در این فستیوال شرکت کنند. این نمایشگاه روباز محل گردهم آمدن اهالی هنر و عکاسی است.

بیشتر بخوانید:

3- فستیوال عید ارواح گرسنه: چینی‌ها هم مثل تمام ملل دنیا، رسم‌های خاصی برای متوفیان دارند. این فستیوال در پانزدهمین روز از هفتمین ماه قمری برگزار می‌شود که در تقویم غربی مصادف با ماه جولای یا آگوست است. آنها مراسم خاصی را برای جلوگیری از خشم ارواح مانند قرار دادن لوح‌های اجدادی خانواده روی میز، بخور دادن و تهیه غذا سه بار در روز انجام می‌دهند. آن‌ها اینگونه تصور می‌کنند که ارواح دو هفته پس از مرگ گرسنه باشند.

4- فستیوال پرستش کوهستان: این فستیوال در تاریخ 27 اوت برگزار می‌شود. مردم ماسائو با پوشیدن لباس‌های مخصوص به قربانی کردن برای خدا، آواز خواندن و رقصیدن می‌پردازند، زیرا مردم محلی معتقدند اجداد آنها در آن روز به دنیا آمده‌اند.

5- فستیوال بین‌المللی آهنگ‌های محلی نان‌نینگ: این جشنواره همه ساله در تاریخ 19 سپتامبر برگزار می‌شود. خوانندگان محلی خارج از منطقه گوانکسی و هم‌چنین از کشورهای دیگر به این جشنواره دعوت می‌شوند.

6- فستیوال بین‌المللی آتش بازی موسیقی شانگهای: این جشنواره همه ساله از 30 سپتامبر تا 5 اکتبر در محله سنچری پارک برگزار می‌شود. همه ساله، شش شرکت آتش‌بازی در کنار متخصصان آتش‌بازی، نوازندگان و نویسندگان ماهر معروف به این جشنواره دعوت می‌شوند.

7- فستیوال آهنگ و فانوس آبی ژیوان: این رویداد، همه ساله از 31 اوت تا 1 سپتامبر در گویلین برگزار می‌شود. اجرای آهنگ‌های محلی، نمایشگاه هنرهای دستی، فعالیت‌های نشاط‌‌آور و مسابقات سرودهای محلی از جمله ویژگی‌های این جشنواره هستند.

تحریریه تجارت ایران و چین آمادگی دارد در زمینه نحوه ورود به بازار چین و تجارت با شرکت‌های چینی به تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی مشاوره ارایه دهد. تجارت ایران و چین تیمی متشکل از مشاوران ایرانی و چینی است که بیش از یک دهه سابقه تجارت بین دو کشور را در کارنامه خود دارند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *