بانک مرکزی چین بار دیگر دست رد به ارزهای دیجیتال زد

ارزهای دیجیتالی که هنوز منبع اصلی شکل‌گیری آنها مشخص نشده، این روزها سروصدای زیادی در بازار اقتصادی دنیا به پا کردند. بانک مرکزی چین نیز بار دیگر از شهروندان خود خواست تا از سرمایه‌گذاری در این ارزها فاصله بگیرند.

به گزارش تجارت ایران و چین، در پی اعلام مایکرو استراتژی یکی از شرکت‌های بزرگ دارنده بیت‌کوین مبنی بر خریداری 177 میلیون دلار بیت کوین دیگر، بانک مرکزی چین با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست تا از سرمایه‌گذاری در این زمینه جدا خودداری کنند. گفتنی است مجموع ارز بیت‌کوین در شرکت مایکرو استراتژی به 109 هزار رسیده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط اقتصاد 24 منتشر شده، آمده است:  کوبا که در سال‌های اخیر تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا با مشکلات اقتصادی گسترده‌ای مواجه شده، پس از السالوادور به دومین کشور جهان تبدیل می‌شود که به طور رسمی ارز‌های دیجیتالی را به رسمیت شناخته است.

بانک مرکزی چین یک بار دیگر علیه ارز‌های دیجیتالی موضع گرفته و با صدور بیانیه‌ای از شهروندان این کشور خواسته است تا از بازار رمزارز‌ها دوری کنند.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین مزارع بیت کوین متعلق به کدام کشورها است؟

مجازات در پی استخراج بیت کوین در چین

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۱ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۷ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است.

گفتنی است، بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۰۵.۰۱ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۱.۹۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۷۴.۹۴ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۷.۳۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۹۱.۱ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۴.۲۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *