کشف جدید ایستگاه فضایی چین

ایستگاه فضایی چین پس از موفقیت‌های متعدد این بار از کشف تازه‌ای خبر داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، ماهیت ماده تاریک برای محققان و دانشمندان هنوز جای سوال است. با این حال چین توانست با کشف جدید خود اطلاعاتی در رابطه با این ماده پیدا کند. این ماموریت توسط ماهواره چین در منظومه شخصی انجام شده است. گفتنی است این برای اولین بار است که دانشمندان توانستند با استفاده از فوتون‌های گاما ماهیت ماده تاریک را بررسی و داده‌های ارسالی ماهواره چینی را نشر دهند.

برای دسترسی سریع به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری آنا منتشر شده، آمده است: کارشناسان صنعت فضایی معتقدند اطلاعات ارسال شده از ماهواره DAMPE می‌تواند نقش مؤثری در افزایش دانش بشر درباره ناشناخته‌ترین ماده جهان داشته باشد. مرکز ملی علوم فضایی چین در آخرین گزارش خود اعلام کرده است از دی ماه ۱۳۹۴ تا آذر ماه ۱۳۹۸ بیش از ۹۹ هزار و ۸۶۴ پرتو گاما به وسیله ماهواره DAMPE ثبت و به مراکز تحقیقاتی ارسال شده است. فوتون‌های گاما مانند پروتون‌ها و الکترون‌ها بار الکتریکی ندارند و به همین دلیل کمتر تحت تأثیر میدان‌های مغناطیسی قرار می‌گیرند. عدم تأثیرپذیری این ذرات از میدان‌های مغناطیسی موجب می‌شود این ذرات اطلاعات دقیقی از ماده تاریک و منشاء پرتورهای کیهانی را منتقل کنند.

بیشتر بخوانید:

ایستگاه فضایی چین؛ میزبان سه فضانورد این کشور خواهد بود

هارمونی آسمان ها در ایستگاه فضایی چین

شناسایی کهکشانی فاقد ماده تاریک

تخمین زده می‌شود که ماهواره DAMPE از زمان پرتاب در سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون اطلاعات مربوط به ۱۰.۷ میلیارد پرتو پرانرژی کیهانی را جمع‌آوری کرده است. سازمان فضایی چین این ماهواره را با هدف درک ماهیت ماده تاریک و یافتن ریشه‌ اشعه‌های کیهانی به فضا فرستاده است. در پروژه تحقیقاتی شناخت ماده تاریک به غیر از دانشمندان چینی محققان از کشورهای ایتالیا و سوئیس نیز حضور دارند. اگرچه یافتن هرگونه سرنخی از ماده تاریک اهمیت بسیار بالایی دارد ولی هنوز دانشمندان موفق نشده‌اند ماهیت این ماده را شناسایی کنند ولی قطعاً اطلاعاتی که به تازگی ارسال شده می‌تواند مسیر تحقیقات گسترده‌تر در آینده را هموار سازد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *