حضور ایران در سمینار مشترک داوری و حکمیت تجاری در شانگهای چین

چین و ایران سمینار مشترک داوری و حکمیت تجاری برگزار کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، دو کشور ایران و چین بیش از پیش به فکر توسعه روابط خود در همه زمینه‌ها هستند. هر دو کشور خواهان گسترش همکاری در حوزه‌ها‌ی اقتصادی علمی و فرهنگی‌اند. در همین راستا و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایرانیان  مقیم شرق چین، سمینار مشترک داوری و حکمیت تجاری با حضور شرکت‌ها و داوران حقوقی نماینده سرکنسولگری ایران در شانگهای و اعضای اتاق بازرگانی شرق چین در سالن همایش‌های سازمان داوری اقتصادی و تجاری چین در شانگهای برگزار شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: این سمینار حقوقی، اقتصادی و تجاری در هفته “حقوق حکمیت و داوری چین ” و با دعوت سازمان داوری اقتصادی و تجاری بین المللی چین (سیتاک) و با همکاری کمیته های حقوقی و آموزش اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین در شانگهای به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز مراحل عضویت ایران در سازمان شانگهای در اجلاس تاجیکستان

نقش سازمان همکاری شانگهای در رشد اقتصادی تاجیکستان

علیرضا رمضانی فرد رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین (شرق) در شانگهای در ابتدای این آیین از برپایی سمینار حقوق داوری چین توسط سازمان داوری اقتصادی چین در شانگهای و تلاشهای انجام شده این نهاد با کمیته حقوقی اتاق بازرگانی به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی بیشتر تجار و نقش این نهاد داوری در حل و فصل اختلافات تجاری تقدیر کرد.

وی با اشاره به روابط دوستانه ایران و چین با قدمت باستانی در مسیر جاده ابریشم کهن خاطر نشان کرد، چین و ایران از ابتدا تاکنون از روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی دوستانه و نزدیکی بهرمند بوده اند و با توجه به امضای برنامه جامع راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین در حوزه های تجارت، سرمایه گذاری و خدمات فنی مهندسی، فصل جدیدی از این روابط آغاز شده است که می تواند برای هر دو کشور منافع مشترک و طولانی و استراتژیک را رقم بزند.

رمضانی فرد ادامه داد: از این رو با شروع اجرای برنامه راهبردی، تنظیم قراردادهای مشترک دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود و سازمان های حقوقی تجاری داوری دو کشور می‌توانند نقش بسزایی در این راستا ایفا کنند.

رییس اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین در شانگهای در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه تجار ایرانی مقیم و اعضای اتاق بازرگانی ایرانیان شرق چین در مناسبات تجاری، بهره گیری تجار از دانش و استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک در تجارت، نظارت و کنترل دقیق در روند مرودات تجاری، سرمایه گذاری یا ارایه خدمات بین خریدار و فروشنده به منظور جلوگیری از اختلافات تجاری را مهم ارزیابی کرد و بر اهمیت تنظیم اسناد و قراردادهای تجاری بر پایه اصول قواعد بین المللی و قوانین حاکم بین دو کشور در سایه بهره مندی از خدمات نهادهای حقوقی داوری بین المللی در حل و فصل اختلافات تجاری در تمام زمینه های صادرات، واردات یا سرمایه گذاری بین تجار دو کشور تاکید کرد.

دبیرکل نهاد داوری اقتصادی و تجاری چین در شانگهای هم در این نشست با اشاره به پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و چین گفت: تعمیق مستمر اعتماد سیاسی روابط دو کشور در طول این سال ها باعث شده همکاری های گسترده ای در همه زمینه ها از جمله تجارت و سرمایه‌گذاری و همکاری ها در امور بین‌المللی و منطقه‌ای داشته باشند و سرانجام با امضا برنامه جامع راهبردی، تاییدی بر نگاه بلند مدت ایران و چین به روابط دوجانبه و عزم جدی رهبران دو کشور بر توسعه و تعمیق همه جانبه عرصه های همکاری زده اند.

وی ضمن معرفی این نهاد داوری بین المللی در چین گفت: این نهاد داوری یکی از مهمترین نهادهای داوری دائمی در جهان است که در سال ۱۹۵۶ میلادی در پکن تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین و بزرگترین موسسه‌های داوری چین است که دارای ده ها شعبه در چین و سراسر جهان است.

در بخش دوم سمینار، یک داور سیتاک و عضو کانون وکلای چین به معرفی تخصصی انواع نهادهای داوری و نقش آنان در سیستم حقوقی بین المللی و حقوق چین پرداخت و با معرفی سازمان داوری سیتاک چین به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین نهادهای داوری و رسیدگی به شکایت و اختلافات تجاری در چین، نکات مهمی در نحوه چگونگی تنظیم شروط داوری در قراردادها برای حضار ارائه  کرد.

در بخش پرسش و پاسخ نیز تجار و بازرگانان ایرانی شرق چین به سوالات حقوقی و داوری در قراردادهای تجاری و سرمایه‌گذاری و نحوه همکاری با نهاد داوری و بهره‌مندی از مزایای داوران حقوقی پاسخ دادند.

در پایان سمینار نیز از زحمات روسا و دبیران کمیته حقوقی و آموزش و سایر اعضای کمیته‌ها و همچنن اعضای اتاق بازرگانی که از حوزه شانگهای (شانگهای، هانجو، سوجو، نانتونگ، ایوو) و اعضایی که بصورت آنلاین در سمینار شرکت کرده بودند، قدردانی بعمل آمد و لوح سپاسی از طرف اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین به سازمان داوری اقتصادی تجاری چین تقدیم شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *