چین کشوری با 300 شرکت تولید کننده خودروهای سبز

چین برای جلوگيری آلودگی و تخریب محیط‌زیست از مدت‌ها قبل از شرکت‌های سازنده خودروهای برقی حمایت کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، دولت چین در اقدامی تازه 300 شرکت تولیدکننده خودروهای برقی را تشویق به ادغام کرده است. هدف از این طرح افزایش سرعت تولید و بهبود بازدهی بازار گفته شد. شیائو یاکینگ وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین از تعداد زیاد این خودروها خبر داد که نیازمند هم‌‌گرایی و تمرکز هستند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط زومیت و به نقل از Carscoops منتشر شده، آمده است: وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین اوایل این هفته در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: شرکت‌ها عمدتاً کوچک و پراکنده هستند. نقش بازار باید به‌طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد و ما تلاش‌های آن‌ها برای ادغام و تجدید ساختار در بخش خودروی برقی را به منظور افزایش بیشتر تمرکز بازار تشویق می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

باخت تسلا از تولیدکنندگان خودروهای برقی در چین

فروش فوق‌ العاده “نیو” در عرضه اسکوتر برقی

به گزارش اتونیوز، دولت چین در حال تدوین اقداماتی برای کنترل مازاد ظرفیت به منظور هدایت منابع تولید به سمت قطب‌های اصلی تولیدکننده است. علاوه بر این، ممکن است حداقل نرخ استفاده از ظرفیت تولید را برای صنعت تعیین کند و استان‌هایی که این الزامات را ندارند، تا زمانی که ظرفیت مازاد در دسترس نباشد، اجازه‌ی تصویب پروژه‌های جدید نخواهند داشت.

دولت چین تقریباً ۳۳ میلیارد یوان (۵٫۱ میلیارد دلار) یارانه برای تشویق مصرف‌کنندگان به خرید خودروهای سبز در پنج سال ارائه کرده که این برنامه از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. همچنین بسیاری از مقامات استانی به منظور تشویق سازندگان خودروهای برقی به ایجاد تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی سخاوتمندانه‌ای ارائه کرده‌اند. به‌عنوان مثال، استان جیانگ‌سو در شمال شانگهای دارای ۳۰ خودروساز است که بسیاری از آن‌ها اکنون ورشکسته هستند.

وزارتخانه صنعت و فناوری اطلاعات چین فراتر از تشویق به ادغام شرکت‌های سازنده خودروی الکتریکی، تلاش می‌کند مشکل کمبود عرضه‌ی نیمه‌‎هادی برطرف شود و اخیراً سه توزیع‌کننده تراشه خودرو را به دلیل افزایش قیمت جریمه کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *