چین در صدر بیشترین جمعیت واکسینه شده علیه کرونا

چین موفق شد با واکسیناسیون بیش از یک میلیارد و صد میلیون نفر، جایگاه اول بیشترین جمعیت واکسینه شده علیه کرونا را نصیب خود کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، چین جزو اولین کشورهایی بوده که با شیوع بیماری کرونا دست به ساخت و تولید واکسن زده است و حتی توانست به کشورهای دیگر نیز صادر کند. بنا به اعلام کمیته ملی بهداشت و سلامت چین، این کشور موفق به واکسيناسيون بیش از یک میلیارد و صد میلیون نفر شد. بر این اساس چین رتبه اول بیشترین جمعیت واکسینه شده علیه کرونا را از آن خود کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون یک میلیارد و 22 میلیون نفر دز دوم واکسن را به طور کامل دریافت کردند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: گزارش‌های رسیده  نشان می‌دهد جعمیت کل واکسینه‌شدگان چین حدود ۷۸ درصد جعمیت کل این کشور را تشکیل می‌دهند.

آمار نشان می‌دهد میزان بروز عوارض جانبی در میان دریافت‌کنندگان واکسن چینی ۱۱.۸۶ در هر ۱۰۰ هزار دُز بوده است که نسبت به میانگین واکنش های غیر طبیعی گزارش شده در میان انواع دیگر واکسن‌ها در کشور در سال ۲۰۱۹ کمتر بوده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه واکسن کرونا به ۵ میلیارد دُز رسیده است که چین را در رده نخست جهان قرار می دهد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *