جدیدترین قوانین شرکت در نمایشگاه واردات و صادرات چین اعلام شد

صد وسی امین نمایشگاه واردات و صادرات چین موسوم به کانتون فیر در مهرماه برابر با ماه اکتبر در گوانگجو برگزار می‌شود. ستاد برگزاری نمایشگاه جهت کسب اطمینان از برگزاری صحیح جهت پیشگیری از انتشار کرونا، اقدامات نظارتی خاصی از امروز تا 20 اکتبر برای بازدیدکنندگان و گردشگران اعمال خواهد کرد. کارشناسان تجارت ایران و چین مهمترین قوانین و اقدامات لازم الاجرا در این نمایشگاه را گردآوری کرده اند که در ادامه به آنها پرداخته می‌شود:

1- مدیریت سلامت مسافران ورودی. از امروز تا 20 اکتبر، سیاست قرنطینه برای تمام مسافرانی صورت خواهد گرفت که مقصدشان گوانگجو است. 14 روز قرنطینه متمرکز به همراه 7 روز قرنطینه خانگی یا 21 روز قرنطینه متمرکز برای مسافران مقصد گوانگجو در نظر گرفته شده است. در روزهای اول، دوم، سوم، هفتم، چهاردهم، هفدهم، نوزدهم و بیست‌ویکم نیز تست کرونا گرفته خواهد شد.

2- مدیریت و نظارت بر پرسنلی که به گوانگجو می‌روند. قرنطینه 14 روزه برای افرادی که از مناطق با خطر متوسط و زیاد به گوانگجو سفر کرده‌اند، صورت خواهد گرفت. تست کرونا نیز در روزهای اول، چهارم، هفتم و چهاردهم انجام خواهد پذیرفت. برای پرسنل مناطق کم‌خطر نیز علاوه بر صدور اخطار بهداشتی، انجام تحقیقات بهداشتی، بررسی کد بهداشتی و انجام تست کرونا، غربالگری 14 روزه نیز صورت خواهد گرفت.

3- ارتقای استانداردهای هتل‌ها و آپارتمان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد. پرسنلی که یکی از ده نشانه اصلی کووید19 را دارند، نباید هیچ‌گونه وظایفی به آن‌ها واگذار شود. دمای بدن، کدهای بهداشتی و کارت‌های مخصوص ساکنان به طور روزانه بررسی خواهد شد.

4- قوانین سختگیرانه‌ای برای کنترل فرودگاهی نیز وضع شده‌اند. انتقال نقطه‌به‌نقطه از «درب ورودی کابین هواپیما» تا «درب مرکزی هتل محل قرنطینه» صورت خواهد گرفت. تمام این نقاط نیز ضدعفونی خواهند شد.

5- بهبود قوانین پیشگیرانه و کنترل اماکن محصور و نیمه‌بسته. به عنوان مثال، کد گذرنامه اسکن می‌شود، دمای بدن مسافر مدنظر اندازه‌گیری می‌شود و به بازدیدکنندگان یادآوری می‌شود که ماسک بزنند.

بیشتر بخوانید:

6- بهبود قوانین کنترلی در مدیریت حمل و نقل عمومی نیز مد نظر است. مسافران هنگام سوار شدن در مترو، اتوبوس، تاکسی و یا هنگام استفاده از خدمات آنلاین تردد خودروها یا وسایل نقلیه ویژه برای نمایشگاه‌ها باید کد بهداشتی ارائه دهند، ماسک بزنند و دمای بدنشان اندازه‌گیری شود. تعداد دفعات ضد عفونی کردن ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی نیز به بیش از دو بار در روز افزایش پیدا کرده است. دمای بدن رانندگان تاکسی‌ها و خدمات خودرویی آنلاین نیز باید هر روز کنترل شود. رانندگان با علائم تنفسی مشکوک باید فوراً کارشان را متوقف کنند و تست کرونا بدهند. راننده باید در طول کارش نیز ماسک بزند.

7- کنترل تراکم جمعیت در محل برگزاری نمایشگاه نیز در دستور کار قرار دارد. جریان لحظه‌ای ورود افراد به محل برگزاری نمایشگاه و غرفه‌ها تحت کنترل قرار دارد. تراکم بیش از 50 درصد نسبت به حداکثر ظرفیت یک سالن یا غرفه مورد قبول نخواهد بود.

ستاد مبارزه با کرونا، گوانگجو

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *