آمریکا دست به دامان چین شد

دولت آنریکا برای تحت فشار قرار دادن ایران دست به دامان چین شده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده از چین خواسته است تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهد.

به گزارش تجارت ایران و چین، بنا به اعلام یک خبرگزاری غربی ایالات‌متحده سعی دارد با فشار بر چین ایران را تحت فشار قرار دهد. رویترز نوشت:مقام‌های آمریکایی و اروپایی از چین خواسته‌‌اند تا خرید نفت خام از ایران را کاهش دهند. این در حالی است که آمریکا قصد دارد تهران را برای احیای توافق هسته‌ای 2015 میلادی سر میز مذاکره بنشاند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: تحلیلگران بر این باورند که خرید نفت ایران از سوی شرکت‌های چینی کمک زیادی به اقتصاد ایران کرده است تا در برابر فشارهای تحریمی آمریکا مقاومت کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده است، در این باره گفت: ما نسبت به خرید نفت ایران از سوی شرکت‌‌های چینی آگاه هستیم.

وی افزود: ما از قدرت و اختیارات تحریمی خود برای پاسخ دادن به دور زدن تحریم‌های ایران استفاده کرده‌ایم، از جمله تجارت با چین و اگر لازم باشد، به استفاده از این قدرت و اختیارات ادامه خواهیم داد. با این حال، ما رویکرد دیپلماتیک را با چین در پیش می‌گیریم، به عنوان بخشی از مذاکره با چین بر سر سیاست ایران و به طور کلی این یک مسیر کاراتر و موثرتر برای حل و فصل نگرانی‌های ما است.

یک مقام اروپایی نیز در این باره گفت: این یکی از مسائلی است که توسط وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر اواخر جولای به چین مطرح شده است. چین از ایران حمایت کرده است و یکی از مهمترین مسائل برای غرب این است که چین چگونه همچنان در حال خرید نفت از ایران است.

شرکت کپلر که در زمینه تجزیه و تحلیل کالا فعالیت می‌کند، برآورد کرده است که واردات نفت چین از ایران از ابتدای امسال تا اوت به طور متوسط روزانه به 553 هزار بشکه رسیده است.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *