کمترین سرعت رشد اقتصاد چین رقم خورد

آمارها از کمترین سرعت رشد اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری خبر می‌دهند، این در حالی است که تولید ناخالص داخلی این کشور 4/9 درصد در سه ماهه سوم سال 2021 رشد داشته که کمترین سرعت رشد اقتصاد در یک سال گذشته بود.

به گزارش تجارت ایران و چین، عده‌ای روند کند اقتصاد چین را نشات گرفته از کمبود برق، سخت‌گیری در حوزه ساخت و ساز و همه‌گیری کرونا می‌دانند. گفتنی است تولید ناخالص داخلی این کشور 4/9 درصد در سه ماهه سوم سال 2021 رشد کرده که کمترین سرعت رشد اقتصاد چین بوده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: تولید ناخالص داخلی چین 4٫9 درصد در فصل تابستان نسبت‌به سه‌ماهه دوم رشد کرده که کمترین سرعت رشد اقتصاد چین از سه‌ماهه سوم 2020 را نشان می‌دهد. اقتصاد چین در فصل بهار 7٫9 درصد رشد داشت.

سخنگوی اداره ملی آمار چین اعلام کرد بهبود اقتصاد این کشور هنوز هم نامتعادل و نابرابر است.

تحلیلگران رویترز یک رشد 5٫2 درصدی را برای تولید ناخالص داخلی چین در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی انتظار داشتند.

بیشتر بخوانید:

دومین اقتصاد بزرگ دنیا از بحران کرونا خارج‌شده و به روبه‌رشد است ولی سرعت این رشد در نتیجه کاهش فعالیت‌های کارخانه‌ای، مصرف پایین و رکود در بخش مسکن پایین آمده‌است.

نخست‌وزیر چین در روز پنجشنبه اعلام کرد: علی‌رغم کند شدن رشد اقتصاد، ابزارهای بسیاری برای مقابله با چالش‌های اقتصادی به‌وجودآمده در اختیار دارند و دولت مطمئن است می‌تواند به اهداف رشد اقتصاد در کل سال 2021 برسد.

طبق گفته رییس بانک مرکزی چین، انتظار می‌رود اقتصاد این کشور 8 درصد در سال جاری میلادی رشد کند.

تولید صنعتی در چین در ماه سپتامبر 3٫1 درصد نسبت‌به سال قبل رشد داشته ولی نسبت‌به 5٫3 درصد ماه اوت کاهش‌یافته است. این رقم پائین‌ترین سطح رشد از مارس 2020 یعنی طی موج اول همه‌گیری کرونا است.

اما مصرف نشانه‌هایی از بهبودی دارد. خرده‌فروشی در چین 4٫4 درصد در سپتامبر افزایش داشته درحالی‌که در ماه اوت 2٫5 درصد رشد کرده بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *