تست کرونای سریع با تنفس در یک کیسه در چین

محققان چینی که چندی پیش کیت تشخیص کرونا و آنفولانزا را ساخته بوده‌اند، اینبار موفق به ساخت سریع‌ترین کیت تشخیص کرونا شده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، یک تیم پژوهشی به ریاست پروفسور «یائو مائو شنگ» از محیط زیست پکن با همکاری مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها در پکن موفق به ساخت این سامانه ‌شده‌اند. تنها با 30 ثانیه بیرون دادن نفس (فوت کردن) در یک کیسه کوچک می‌توان به تشخیص سریع ویروس کرونا دست یافت.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: پرفسور یائو مائو شنگ گفت: نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد که این روش جدید، موثر، بسیار سریع و حساس است.

پیش از این پژوهشگران چینی کیت تشخیص همزمان ویروس‌های آنفلوانزا و کرونا را ساخته بودند.

«شیونگ لی» رئیس شرکت سازنده این کیت می گوید: این کیت‌ها احتمالا نقشی به مراتب بزرگ تر را در پائیز و زمستان و زمانی که بیماری‌های تنفسی شایع تر می‌شوند، ایفا خواهند کرد.

به گفته وی در دسترس بودن یک کیت آزمایشی همزمان (تشخیص همزمان ابتلا به کرونا و آنفلوانزا) به پزشکان کمک می‌کند تا علت تب بیمار را تشخیص دهند و هر چه سریع تر طرح درمان پزشکی مربوطه را انتخاب کنند.

وی اعلام کرد: این کیت‌های تشخیصی در عین حال به پزشکان و نهادهای پزشکی کمک می‌کنند تا سریعا در راستای جلوگیری از شیوع احتمالی کووید-۱۹ وارد عمل شوند

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *