چین اروپا را به عقب نشاند

در ادامه دخالت‌های اروپا در سیاست‌های چین، سخنگوی وزارت امورخارجه این کشور خطاب به اروپا تاکید کرد: دست از تضعیف حاکمیت پکن بردارید، تنها یک چین در جهان وجود دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، “وانگ ونبین” سخنگوی وزیر امورخارجه چین 29 مهر 1400 در واکنش به درخواست پارلمان اروپا برای تقویت همکاری با تایوان گفت: پارلمان اروپا باید هرچه سریع تر اظهارات و اقداماتی که به حاکمیت و تمامیت ارضی چین خدشه وارد می‌کند را متوقف کند و از اقدامات تحریک آمیز و تقابل دست بردارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از وبگاه امور خارجه چین منتشر شده، آمده است: سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره ادامه داد: تنها یک چین در جهان وجود دارد. تایوان بخش جدایی‌ناپذیر از قلمرو چین است. جامعه بین‌الملل اصل چین واحد را به رسمیت شناخته است و اساس روابط چین و اتحادیه اروپا همین اصل است. این موضوع اعمال نفوذ بدی است. چین به شدت آن را محکوم و اعتراض خود را ابراز می کند.

این در حالیست که پکن بر اساس سیاست چین واحد، جزیره تایوان را بخشی از قلمروی خود می‌داند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد چین و تایوان را رد نکرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *