شیوع نگران کننده ی کرونا در چین

در حالی که واکسیناسیون کامل درصد زیادی از جمعیت چین انجام شد، یک مقام بهداشتی از شیوع دوباره این ویروس خبر داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، نگرانی مسئولین بهداشتی چین از تعداد بالای مبتلایان به این ویروس است که در یک شهر مرزی شمال شرقی این کشور مشاهده شد. به همین خاطر مقامات چینی خواستار هوشیاری بیشتر در مرزهای ورودی به چین شده‌اند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط همشهری آنلاین منتشر شده، آمده است: داده‌های کمیسیون ملی بهداشت (NHC) چین نشان می‌دهد که در فاصله ۱۷ تا ۲۹ اکتبر (۲۵ مهر تا ۷ آبان) ۳۷۷ مورد انتقال بیماری علامت‌دار کرونا در نتیجه سرایت محلی دی این کشور رخ داده است. چین که انتشار سراسری ویروس کرونا را در اوائل سال ۲۰۲۰ عمدتا مهار کرده بود، اخیرا با رشته‌ای از شیوع‌های محلی درگیر بوده است.

شمار موارد عفونت کرونا در چین نسبت به موارد شیوع در کشورهای دیگر اندک است. با اینکه کشورهای دیگر جهان در تلاش هستند به همزیستی با کووید برسند،‌ چین سیاست «تحمل صفر» خود در برابر کرونا را حفظ کرده و میزان مراقبت‌های در بندرهای ورودی را بالا برده است از انتشار ویروس از مسافران ورودی به افراد محلی جلوگیری کند.

می فنگ، سخنگوی NHC روز شنبه اعلام کرد: «در طول ۱۴ روز گذشته، در ۱۴ منطقه ایالتی موارد سرایت جدید محلی یا افراد ناقل بیی‌علامت گزارش شده‌اند.»

او افزود: «موارد شیوع هنوز به سرعت در حال گسترش هستند و وضعیت کنترل ویروس شدید و پیچیده است.»

یکی از این کانون‌های شیوع، شهر کوچک «هی‌هه» در شمال غرب چین با جمعیت ۱.۳ میلیون نفر است که در طرف چینی رودخانه «آمور» در مرز با روسیه قرار دارد که شمار موارد عفونت در آن از یک مورد به ۲۶ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

وو لیانگ‌یو، یک مقام دیگر NHC در یک کنفرانس خبری گفت در حالیکه شیوع کرونا در کشورهای مجاور ادامه دارد، به خصوص بندرهای ورودی چین باید انجام آزمایش‌های غربالگری افراد در معرض خطر بالای عفونت کرونا را تشدید کنند و نظارت بر شعله‌ورشدن‌های احتمالی شیوع را افزایش دهند.

بررسی‌ها و آزمایش‌های ژنتیکی نشان می‌دهد منشا شیوع اخیر در شهر «هی‌هه» به سایر شیوع‌ها عمدتا در بخش‌های شمال غربی چین ارتباط ندارد و عامل آن یک منبع جدید خارجی است.

هفته پیش هم NHC اعلام کرده بود که بسیاری از عفونت‌های محلی یافته‌شده در بخش‌های شمال و شمال غرب چین از ۱۷ اکتبر به یک منبع ویروس وارد شده از خارج این کشور مربوط است.

مقامات در شهرهای بزرگ چین نیز محدودیت‌های شدید ضد کرونا را اعمال کرده‌اند تا خطر عفونت‌های وارداتی مربوط به رویدادهای بین‌امللی را به حداقل برسانند.

ورزشکاران چینی و سایر اعضای پشتیبان تیم‌ها که قرار است در بازی‌های المپیک زمستانی پکن در ماه فوریه (اسفند) شرکت کنند، باید دوز یادآور یا تقویتی واکسن دریافتند کنند، اما دریافت دوز یادآور برای ورزشکاران خارجی الزامی نیست.

چین همچنین قصد دارد واکسیناسیون کودکان سه تا ۱۱ ساله را تا پایان ماه دسامبر (دی ماه) کامل کند.

 

چین تا به حال حدود ۷۵.۸ درصد از جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری‌اش را به طور کامل واکسینه کرده است و به بزرگسالان واجد شرایط هم دوز یادآور واکسن را تزریق می‌کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *