آینده اقتصادی چین در ابهام

دولت چین به دنبال رشد اقتصاد خود و گسترش هر چه بیشتر استفاده از یوآن در جریان مبادلات تجاری است. در حال حاضر هر یوآن چین در بازار ارز ایران با کاهش 20 تومانی نسبت به روز گذشته، 4 هزار و 305 تومان نرخ دارد. با وجود برنامه و تلاش‌های دولت چین در حوزه اقتصادی، اخیرا مشکلات مالی حوزه مسکن این کشور، چشم انداز رشد آن را با ابهاماتی روبرو کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، طبق اخبار بین المللی جدید، یک سوم توسعه دهندگان املاک چین برای بازپرداخت بدهی‌های خود در 12 ماه آینده با مشکل مواجه خواهند شد، زیرا این بخش با امواج منفی فزاینده‌ ناشی از کاهش فروش، دسترسی محدود به اعتبارات و رکود گسترده مواجه است.

بیشتر بخوانید:

طبق گفته‌های تحلیلگران در آژانس رتبه بندی اعتباری S&P، حتی اگر اورگراند هم موفق به بازپرداخت آخرین بدهی خود در روز جمعه شود و از یک سقوط فاجعه بار جلوگیری کند، بسیاری از شرکت‌های املاک دیگر ممکن است به سمت ورشکستگی پیش بروند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بخش املاک چین به طور کلی حدود 5 تریلیون دلار بدهکار است. این رقم یک سوم کل تولید ناخالص داخلی کشور و تقریبا معادل کل تولید اقتصاد ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود. طبق اطلاعات موجود، شرکت‌های املاک با سررسید پرداخت اوراق قرضه 92 میلیارد دلاری در سال آینده روبرو خواهند شد. بنابراین در بدترین سناریو، نقدینگی یک سوم توسعه دهندگان چین تحت فشار قرار خواهد گرفت.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *