پرواز هواپیمای برقی چین در آسمان

چین از هواپیمای برقی و خودران خود رونمایی کرد. این وسیله نقلیه توان حمل 4 مسافر را دارد و با سرعت 200 کیلیومتر بر ساعت پرواز می‌کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، هواپیمای عمودپرواز  V۱۵۰۰M ساخت شرکت “اتوفلایت” چین است که برای نخستین بار پرواز آزمایشی آن با موفقیت انجام شد. این وسیله نقلیه مجهز به سیستم خودران است که می‌تواند با یک بار شارژ 250 کیلومتر طی کند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از الکترک منتشر شده، آمده است: V۱۵۰۰M در نمایشگاه هوایی چین رونمایی شده است. این وسیله نقلیه هوایی عمود پرواز برخلاف نمونه‌های اولیه توسعه یافته در این شرکت به طور خاص برای حمل‌ونقل مسافران در فضای هوای شهری طراحی شده است.

طبق اطلاعات موجود این وسیله نقلیه برقی می‌تواند ۴ مسافر و بار تا حداکثر وزن ۳۳۰۷ پوند را حمل کند. بدنه وسیله نقلیه از جنس فیبرکربنی و قادر به حمل ۱۰ موتورالکتریکی و ۱۰ پروانه است که بالای کابین نصب شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هواپیمای عمودپرواز مذکور با استفاده از ۲ پروانه پشتی به سمت جلو پرواز می‌کند. همچنین سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر برساعت است.

در کنار این موارد، اتوفلایت وسیله نقلیه هوایی خودران مذکور را با ۴ پایه فرود طراحی کرده است تا میزان پیچیدگی آن را کاهش دهد و از سوی دیگر از افزایش وزن و هزینه اجتناب کند.

شرکت مذکور ۵ سال قبل در شانگهای و به عنوان یک واحد متخصص در توسعه و تحقیقات پروازهای خودران و فناوری eVTOL تأسیس شد. از آن زمان تاکنون این شرکت به طور موفقیت آمیز ۳ هواپیمای عمودپرواز برقی را رونمایی کرده و تولید انبوه V۵۰ White Shark UAV را آغاز کرده است.

اتوفلایت خواهان دریافت گواهینامه‌های مربوطه برای این وسیله نقلیه هوایی است، زیرا این کشور در حال گسترش حمل‌ونقل هوایی شهری خود است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *