نخستین قطار سریع‌ السیر چین به هامبورگ رسید

نخستین قطار سریع‌السیر پس از طی 10 هزارکیلومتر از مقصد شانگهای چین به هامبورگ آلمان رسید.

به گزارش تجارت ایران و چین، در ادامه تحقق اهداف جاده ابریشم جدید(یک کمربند_یک راه) نخستین قطار سریع‌السیر از شانگهای چین حرکت کرد و پس از عبور از قزاقستان، بلاروس، لهستان و… سرانجام در بندر هامبورگ توقف کرد. قطار اکسپرس حامل ۵۰ کانتینر ۴۰ فوتی بوده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

hemat:

در راستای تحقق اهداف جاده ابریشم جدید (یک کمربند- یک راه) اولین قطار سریع‌السیر کانتینری پس از طی ۱۰ هزار کیلومتر از شانگ‌های چین به بندر هامبورگ در آلمان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، قطار سریع‌السیر شانگ‌های اکسپرس با ۵۰ کانتینر ۴۰ فوتی ضمن عبور از قزاقستان، بلاروس، لهستان و… سرانجام در بندر هامبورگ با استقبال مسئولان این بندر مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، آمده است: قطار حامل البسه، قطعات خودرو، تجهیزات کامپیوتری، مبلمان و کالاهای الکترونیکی بود.

پیتر شنتشر، اولین شهردار هامبورگ در مراسم استقبال از قطار کانتینری شانگ‌های چین که با حضور مقامات چینی و آلمانی برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اینکه این قطار پس از طی یک هفته به بندر هامبورگ وارد شده که قرار است در آینده دو یا سه قطار در هفته از چین به هامبورگ عزیمت کند.

وی گفت: تمام کانتینرهای این مسیر توسط مشتریان آلمانی تا پایان سال جاری میلادی رزرو شده است.

شایان ذکر است اعزام قطار از چین به اروپا در سال ۲۰۲۱ بیش از ۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و در حال حاضر مسیر خط ریلی از چین به ۲۰ مقصد اروپایی برقرار است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *