واکنش چین به شایعات درباره منشا کرونا

نزدیک به دو سال از مشاهده اولین مورد ابتلا به عفونت ویروسی کرونا می‌گذرد، تا به حال کارشناسان بهداشت درخصوص منشا اصلی این ویروس هیچ فرضیه‌ای را تایید نکردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص ادعای آمریکا مبنی بر اینکه منشا پاندمی کرونا از یک آزمایشگاه شروع شد، واکنش نشان داد و این فرضیه را غیر علمی و غیر معتبر خواند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: در یک گزارش اطلاعاتی آمریکا که روز شنبه منتشر شد احتمال طبیعی بودن منشا کرونا و همچنین نشت ویروس از آزمایشگاه هر دو فرضیه‌ای محتمل برای نحوه آلوده شدن اولین انسان تلقی شده اما درعین حال اعلام شده که شاید واقعیت هرگز مشخص نشود.

بیشتر بخوانید:

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این گزارش گفت: دروغی که هزاران بار تکرار شود باز هم دروغ است. وی در ادامه گفت که سرویس های اطلاعاتی آمریکا شهرت خاصی در دروغگویی و فریب دارند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ردیابی منشا سویه های ویروس کرونا موضوعی سخت و پیچیده است و صرفا باید از طریق همکاری دانشمندان جهانی انجام شود.

وانگ در عین حال بار دیگر درخواست تکراری چین از آمریکا مبنی بر اجازه دسترسی به آزمایشگاه فورت دتریک برای متخصصان بین‌المللی را مطرح کرد.

تحقیقات مشترک میان چین و سازمان بهداشت جهانی که در سال جاری میلادی منتشر شد فرضیه معرفی آزمایشگاه به عنوان منشا کرونا را رد کرد و در نتیجه این تحقیق اعلام شد که این ویروس به صورت طبیعی باعث آلودگی انسان شده است که یک احتمال از راه تجارت حیوانات وحشی بوده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *