منع ورود حامیان تایوان به هنگ کنگ و ماکائو

دولت چین در اقدامی تازه، به حامیان استقلال تایوان هشدار داد در صورت همکاری و حمایت از این کسور از ورود آنها به سرزمین اصلی هنگ‌کنگ و ماکائو جلوگیری می‌کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، در پی حمایت‌های دولت آمریکا از جدایی‌طلبی تایوان چین عنوان کرد: در صورت مشاهده‌ی کمک‌ و حمایت از استقلال تایوان از سمت هر کشور یا نهادی آنها را تحریم خواهیم کرد. “تشو فنگلیان” سخنگوی دفتر امور تایوان در دولت چین گفت: حامیان تایوان و خانواده‌هایشان حق ورود به سرزمین اصلی هنگ‌کنگ و ماکائو را نخواهند داشت.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری آنا منتشر شده، آمده است: این مقام چینی ادامه داد: «لیستی از اسم کسانی که حامی استقلال تایوان بوده را ایجاد خواهیم کرد و این افراد از هرگونه همکاری با سازمان‌ها و افراد در چین منع خواهند شد».

طی ماه‌های اخیر آمریکا با همراهی کانادا، انگلیس، فرانسه و ژاپن بارها در حمایت از تایوان موضع‌گیری کرده و برخی از این کشورها به‌رغم هشدارهای چین اقدام به گشت زنی در تنگه تایوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم طی روزهای اخیر بارها درباره تایوان اظهارنظر کرده و به چین درباره تجاوز احتمالی اتهام زده است.

این اظهارنظرها و ادعا در شرایطی مطرح شده که پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

واشنگتن با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملاً در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد ازجمله خود آمریکا، تایوان را به‌عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *