برگزاری نمایشگاه نوآوری و کارآفرینی چین سال 2021

نمایشگاه نوآوری و کارآفرینی چین (CIEF 2021) از تاریخ 19 لغایت 21 آذرماه 1400 (10-12 دامبر 2021) با موضوع “توانمندسازی چرخه های دوگانه و تسهیل توسعه جدید”توسط انجمن علم و فناوری چین، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، آکادمی علوم چین، آکادمی مهندسی چین، دولت استان گواندونگ و دولت گوانجو برگزار گردید.

به گزارش تجارت ایران و چین، در مراسم افتتاحیه این رویداد مقامات دولتی، محققان موسسات تحقیقاتی، شرکت های با فناوری پیشرفته و دیپلمات های مقیم گوانجو در حضور داشتند. گو یونگ‌هانگ، حضوری سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید:

5 نکته مهم و کاربردی برای توسعه تجارت با چین

10 راهکار جالب برای اینکه شریک تجاری چینی را تحت تاثیر قرار دهید


ژانگ یوژوو دبیر انجمن علم و فناوری چین که از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد اظهار داشت: ” شش نمایشگاه CIIF از سال 2015 با موفقیت برگزار شده و این رویداد به یک پلت فرم مهم برای ایجاد یک محیط نوآورانه و ترویج یکپارچگی فناوری و اقتصاد تبدیل شده است”. وی تاکید کرد: “ایجاد محیط آزاد، هدایت سرمایه، فناوری، استعدادها و سایر عناصر نوآورانه برای حرکت به سوی شرکت ها و کارخانجات ضروری است. انجمن علم و فناوری چین مایل به تعمیق همکاری استراتژیک با همه طرف‌ها است و به ارتقاء مرکز خدمات تبادل فناوری بین‌المللی گوانجو بمنظور ترویج نوآوری و کارآفرینی ادامه خواهد داد”.

گوئو یونگ‌هانگ سرپرست شهرداری گوانجو نیز در سخنرانی خود اظهار داشت:” گوانجو به شدت در حال بهبود محیط فناوری و اکوسیستم مالی، اجرای دقیق‌ترین اقدامات حفاظت از مالکیت معنوی و ایجاد مرکز جهانی استعداد است. گوانجو باکیفیت ترین و کارآمدترین خدمات را ارائه داده و دستاوردهای نوآوری علمی و فناوری بیشتری را ترویج می کند”.

همچنین، در مراسم افتتاحیه،لوح پایگاه ملی فراساحلی برای نوآوری و کارآفرینی استعدادهای خارج از کشور به ترتیب به منطقه توسعه اقتصادی و فناوری گوانجو و منطقه توسعه نانشا اعطا شد. در این رویداد از دستورالعمل‌های صنعتی‌سازی دستاوردهای علم و فناوری گوانجو رونمایی، دفتر علم و فناوری گوانجو و دفتر استعدادهای درخشان شهرداری گوانجو افتتاح و سیاست‌های علم و فناوری مالی گوانجو و حمایت از شرکت‌های فناوری پیشرفته تبیین گردید.

همچنین اتحادیه سرمایه گذاری و تامین مالی در تحول دستاوردها CIEF را در این مراسم تاسیس گردید.


مساحت این نمایشگاه حدود 20 هزار مترمربع بود و در مجموع 20 بخش از جمله “کمربند-راه”، دستاوردهای دانشگاهی، نوآوری و دستاوردهای زیست محیطی ارائه شد. بیش از 160 نهاد سرمایه گذاری و موسسه مالی و بیش از 400 شرکت و موسسه علمی-تحقیقاتی و دانشگاه در نمایشگاه داخلی حضور داشتند.

حدود 300 پروژه در بخش “کمربند-راه” در مساحتی بالغ بر 1100 مترمربع به نمایش گذاشته شدند. در مجموع 137 شرکت از 28 کشور و منطقه از جمله روسیه، بریتانیا، اسپانیا، دانمارک، فرانسه، آلمان و اسرائیل به صورت آنلاین و حضوری در نمایشگاه شرکت کردند. در این رویداد بیش از 6 هزار پروژه  در زمینه زیست پزشکی، هوش مصنوعی، تولید هوشمند، رانندگی هوشمند، انرژی های جدید، مواد جدید و غیره به نمایش گذاشته شد که در این میان 214 محصول جدید و 174 فناوری جدید برای اولین بار رونمایی شدند.

بیش از 35 هزار بازدیدکننده بصورت حضوری و 3 میلیون نفر میز بصورت آنلاین از نمایشگاه بازدید نمودند. در این رویداد سه روزه در مجموع 310 میلیون یوان (48.5 میلیون دلار) تراکنش مالی صورت پذیرفت و در مجموع 18 میلیارد یوان (2.8 میلیارد دلار) اعتبار بانکی به پروژه ها اختصاص یافت.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *