انبارسازی نفت در چین با وجود گرانی قیمت

چین خرید و ذخیره سازی نفت در سال میلادی جاری را با وجود افزایش قیمتها و درخواستهای واشنگتن برای یک برداشت هماهنگ جهانی از ذخایر استراتژیک و آرام کردن بازار افزایش داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین،  واشنگتن به دنبال همکاری از سوی چین برای تقویت تاثیر برداشت هماهنگ از ذخایر استراتژیک توسط کشورهای مصرف کننده و کنترل رشد قیمتهای نفت بوده که هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کردند.

بیشتر بخوانید:

خبرسازی کذب درباره حضور نیروهای امنیتی چین در پروژه‌های نفتی ایران

افت شدید واردات نفت خام چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، روز پنج شنبه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد واشنگتن با کشورهای دیگر برای برداشت جدید از ذخایر نفت پس از اقدام قبلی در نوامبر همکاری می کند.

آمریکا نوامبر گذشته برداشت ۵۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را اعلام کرد و از اقدام مشابه توسط چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس خبر داد. این اقدام همزمان با افزایش قیمت بنزین در آمریکا و جهش بی سابقه نرخ تورم در این کشور صورت گرفت.

هند، ژاپن، کره جنوبی و انگلیس اعلام کردند میزان اندکی نفت به بازار عرضه خواهند کرد. چین که دومین مصرف کننده بزرگ و بزرگترین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، هرگز رسما متعهد نشد چنین اقدامی را انجام می دهد و در عوض، به خرید بیشتر نفت پرداخت.

دو منبع بازرگانی نفت به رویترز گفتند: پکن پس از دیداری که میان شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اوایل فوریه در پکن برگزار شد، خرید نفت را فورا افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی شرکت سینوپک اعلام کرد واردات نفت این شرکت در ژانویه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثابت بوده و این شرکت همچنین در حال تهیه آمار فوریه است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *