برگزاری “المپیاد سخنرانی و متن‌خوانی” دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در چین

«المپیاد سخنرانی و متن‌خوانی» دانشجویان زبان و ادبیات فارسی به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین به صورت مجازی با حضور بیش از یکصد نفر در پکن برگزار شد.

به گزارش تجارت ایران و چین ، محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در این مسابقه طی سخنانی با اشاره به روابط خوب و دوستی دیرینه بین چین و ایران به عنوان دو کشور متمدن و تاریخی، بر ضرورت افزایش تعاملات دو کشور در راستای افزایش آشنایی و تبادلات بین مردم دو طرف و یاری به توسعه روابط دو کشور تأکید کرد و گفت که شعار “آینده مشترک” که از سوی شی جین پینگ رییس جمهوری چین مطرح شده، می تواند در این راستا کمک کند.

بیشتر بخوانید:

نشست اتاق مشترک ایران و چین با جمعی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در دانشگاههای چین

اطلاعیه اداره کل وزارت آموزش و پرورش در مورد “اجازه کار پاره وقت به دانشجویان بین الملل”

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سفیر ایران در چین در بخش دیگری از سخنان خود زبان و ادبیات فارسی را به عنوان میراث ارزشمند جهانی اعلام کرد و از گسترش تعلیم زبان و ادبیات فارسی در چین ابراز خرسندی کرد.

شرکت کنندگان در این مسابقه از کالج ها و دانشگاه های پکن، شانگهای، تیان جین، شی آن و سایر دانشگاه های ارائه دهنده رشته های فارسی هستند. از جمله موارد مسابقه برای دانشجویان پایه اول و دوم خواندن مقالات یا اشعار مشخص شده است و برای پایه سوم و چهارم سخنرانی ها در مورد روابط چین و ایران است که هدف آن بررسی همه جانبه آهنگ و روان بودن صدای شرکت کنندگان و توانایی سازماندهی زبان است.

عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی سفارت ایران در چین به عنوان دبیر و یکی از داوران این المپیاد گفت: هدف از برگزاری این مسابقه، تقویت زبانی دانشجویان رشته است. وی با تمجید از نمایش خوب دانشجویان شرکت کننده رشته زبان و ادبیات از دانشگاههای مختلف، از تلاش استادان و دانشجویان چینی رشته زبان فارسی قدردانی کرد.

علاوه بر این، در این المپیاد همچنین از امیر منصوری، رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در چین و لین سی میائو (آناهیتا) مجری و گوینده بخش فارسی رادیو و تلویزیون مرکزی چین، به عنوان داور مهمان دعوت شده بودند. به زودی نام برگزیدگان المپیاد اعلام و از آنان تقدیر خواهد شد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *