چاپ مقاله اساتید دانشگاه تهران درباره چین توسط یکی از انتشارات بین‌المللی

انتشارات بین‌المللی روتلج به تازگی ضمن انتشار اثری با عنوان «حضور اقتصادی و سیاسی چین در خاورمیانه و جنوب آسیا» به بررسی ابعاد مختلف گسترش نفوذ چین در این دو حوزه پرداخته است.

به گزارش تجارت ایران و چین، مقاله مشترک دکتر امین محسنی چراغلو، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد و دکتر حامد وفایی، عضو هیات علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران با عنوان «چین در خاورمیانه و شمال آفریقا: پژوهشی موردی در باب گسترش چین به سمت غرب» در این کتاب که در مجموع حاوی ۱۱ نوشتار پژوهشی از کارشناسان کشورهای مختلف بوده، به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نشست اتاق مشترک ایران و چین با جمعی از دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در دانشگاههای چین

5 حقیقت جالب درباره چین که تاکنون نمی‌دانستید

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، انتشارات روتلج در توصیف محتوای این کتاب نوشته است: این اثر به بررسی طیفی از مسائل کلیدی مرتبط با حضور چین در خاورمیانه و منطقه جنوب آسیا پرداخته و در عین حال در خصوص ابعاد مختلف ایده یک پهنه یک راه چین به مداقه می‌پردازد.

بر اساس توضیحی که این ناشر بین‌المللی درباره کتاب منتشر کرده، در این اثر همچنین مسائلی چون مناسبات کشورهای مهم خاورمیانه از جمله پاکستان، افغانستان و بنگلادش با چین و علاوه بر آن مباحثی چون تحریم‌های کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و مسئله جنگ در سوریه مورد بررسی قرار گرفته است.

به نقل از دانشگاه تهران، انتشارات روتلج یکی از بزرگ‌ترین ناشران بین‌المللی است که در زمینه انتشار کتب دانشگاهی و مجلات علمی و پژوهشی فعالیت دارد. این ناشر که از سال ۱۸۳۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، به عنوان بزرگ‌ترین و پرکارترین ناشر در رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی در جهان شناخته می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *