محدودیت‌های جدید چین برای خرید زعفران ایران

آخرین بررسی‌ها از افت ۲۴ درصدی صادرات زعفران ایران حکایت دارد. فعالان صنعت زعفران محدودیت‌های ایجادشده توسط چین را عامل این اتفاق می‌دانند. حال ایران برای فروش این محصول دنبال مشتری‌های جدید می‌گردد.

به گزارش تجارت ایران و چین، نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده بازار گفت: در پایان بهمن سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۹ صادرات زعفران ایران حدود ۲۴ درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید:

تجارت الکترونیک پرشیا مال؛ یک راهکار اصولی برای صادرات به چین

سرکنسول ایران: صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در مبادلات تجاری ایران و چین دارند

طبق گزارشی که در خبرگزاری جهت پرس منتشر شده است، غلامرضا میری درباره علت کاهش صادرات توضیح داد: در گذشته زعفران مستقیماً به هنگ‌کنگ، ویتنام و کشورهای هم‌مرز با چین صادر می‌شد. این محصول پس از ورود به این کشورها به چین قاچاق می‌شد. اما در حال حاضر چین به شکل سفت و سختی از واردات کالاهای قاچاق به کشور خود جلوگیری می‌کند.

او افزود: چین برای تجار کدهای رجیستری در نظر گرفت. بر این اساس تجار تنها با داشتن کد رجیستری می‌توانند واردات انجام دهند که گرفتن آن کد زمان‌بر است.

وی درباره موانع موجود در صادرات گفت: ۲۰ تا ۴۰ تن از زعفران کشور به شکل ماهانه به چین صادر می‌شد. اما چین این میزان خرید از ایران را متوقف کرد. بنابراین کاهش صادرات به دلیل وجود موانع در بازار چین است.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *