داده‌های ماهواره ناسا در دست چینی‌ها

به گفته مؤسسه تحقیقات اطلاعات هوافضای آکادمی علوم چین، ایستگاه زمینی ماهواره سنجش از راه دور چین به طور رسمی توانایی دریافت، پردازش و توزیع داده ارسال شده از ماهواره لندست ۹ را به دست آورده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، این ایستگاه از سال ۱۹۸۶ داده‌های لندست ۵ را دریافت کرده است. علاوه بر این، همچنین داده‌های رصدی لندست ۷ و لندست ۸ را نیز بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید:

ماهواره ای که زباله های فضایی را از بین می برد

همکاری چین و بریکس برای ساخت ماهواره سنجش آب و هوایی

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، در مجموع پنج ایستگاه وجود دارد که چهار مورد از آنها در چین و یکی در شمالگان قرار دارد. این مؤسسه خاطرنشان کرد که ایستگاه‌های پکن، سین کیانگ و هاینان گواهینامه بین المللی ایستگاه زمینی ماهواره لندست ۹ را به دست آورده‌اند.

ماهواره لندست ۹ ماه سپتامبر سال گذشته به فضا پرتاب شد و از ماه ژاویه امسال شروع به کار کرد. ایستگاه زمینی ماهواره سنجش از دور چین، داده‌های استاندارد لندست ۹ را در اسرع وقت در اختیار کاربران سراسر کشور قرار خواهد داد.

ایستگاه زمینی ماهواره سنجش از دور چین که یکی از بزرگترین گیرنده‌ها و پردازشگرهای ماهواره در جهان است، وظیفه دریافت داده‌ها از تمامی ماهواره‌های رصد زمینی و ماهواره‌های علوم فضایی کشور را بر عهده دارد.

نگاهی به جزئیات برنامه لندست ۹

جدیدترین ماهواره لندست ناسا چندی پیش از پایگاه فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به فضا رفت تا به ماهواره لندست-۸ ملحق شود و برنامه ۵۰ ساله دیده‌بانی از زمین را ادامه دهد. دو ماهواره‌ی لندست-۹ و لندست-۸ قادرند هر هشت روز یک بار به طور کامل از زمین عکسبرداری کنند. داده‌های به دست آمده از این ماهواره‌ها به دانشمندان در مطالعه آب‌ها، یخچال‌ها و آتش‌سوزی‌های زمین کمک می‌کند.

ماهواره لندست-۹ در تاریخ ۲۷ سپتامبر در ساعت ۲:۱۲ ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۱:۴۲ تهران) با موشک “اطلس V-۴۰۱” یا (Atlas V-401) از جایگاه پرتاب “space lunch complex 3” در “پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ” (VBG) کالیفرنیا، به فضا پرتاب شد. پرتاب این ماهواره توسط “برنامه خدمات پرتاب” (LSP) ناسا مدیریت شد. ماهواره “لندست ۹” ماموریت بررسی و تصویربرداری از زمین را بر عهده دارد.

این ماموریت به ادامه فعالیت بررسی و تصویربرداری از زمین که با پرتاب نخستین ماهواره لندست در سال ۱۹۷۲ آغاز شد، می‌پردازد. داده‌های گردآوری‌شده کمک می‌کنند تا نقش مهم برنامه لندست در بررسی زمین ادامه یابد و به تصمیم‌گیرندگان کمک می‌کند تا به مدیریت منابع ضروری مانند محصولات کشاورزی، منابع آب و جنگل‌ها بپردازند.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *