چهارمین گروه دانشجویان زبان چینی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدند

چهارمین گروه از دانشجویان زبان و ادبیات چینی از دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدند.

به گزارش تجارت ایران و چین، رشته زبان چینی از سال ۱۳۹۴ در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد و تاکنون ده‌ها دانشجو در رشته زبان چینی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شده‌اند. چهارمین گروه از دانشجویان زبان و ادبیات چینی (تعداد ۱۸ دانشجو) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شدند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری المپیاد سخنرانی و متن‌خوانی دانشجویان زبان و ادبیات فارسی در چین

شرط حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، دکتر حامد وفایی، عضو هیئت علمی دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی و رئیس مرکز پژوهشی آسیا دانشگاه تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «روند تحقق چین‌شناسی ایرانی هر چند دیر، اما مدتی است که آغاز شده و چشم‌اندازی روشن دارد. امروز چهارمین دوره دانش‌آموختگان گروه چینی دانشگاه تهران فراغت‌شان از تحصیل را جشن گرفتند. این عزیزان که چین را بی‌واسطه می‌خوانند و می‌فهمند، ذخایر کشور در تعامل حقیقی با سرزمین اژدهایند.»

چانگ هوآ، سفیر چین در ایران نیز با تبریک به دانش‌آموختگان جدید زبان چینی دانشگاه تهران، نوشته است: «تبریک صمیمانه به فارغ‌التحصیلان جدید گروه چینی دانشگاه تهران و امیدوارم بتوانند در دوستی چین و ایران سهیم باشند.»

در حال حاضر ۱۲ زبان خارجی در دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران تدریس می‌شود که از میان آن‌ها ۹ زبان از جمله زبان چینی به صورت زبان اصلی و سه زبان دیگر نیز به صورت زبان دوم ارائه می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *